زمانه زیویه با تودیع قرار وثیقه از یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در سقز آزاد شد

زمانه زیویه

زمانه زیویه، اهل سقز که پیشتر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود پس از 33 روز بازداشت و بازجویی از یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در این شهر آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، زمانه زیویه، شهروند اهل شهرستان سقز روز پنج‌شنبه 12 اسفند ماه 1400، به صورت موقت با تودیع قرار وثیقه از بازداشتگاه آزاد شد.

بر اساس این گزارش، آزادی خانم زیویه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی و با قرار وثیقه 300 میلیون تومانی صورت گرفته است.

خانم زیویه، روز شنبه نهم بهمن ماه 1400، همراه با مقداد (کاردوخ) حسن‌نژاد،  توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود.

تا لحظه تنظیم این گزارش علیرغم پیگیری خانواده های این شهروندان، از محل دقیق نگهداری و اتهامات مطروحه علیه آن ها اطلاعی در دسترس نیست.

گفتنی است، پیشتر نیز زمانه زیویه فارغ‌التحصیل رشته حقوق در سال ٩۶ با اتهاماتی همچون «اقدام علیە امنیت ملی»، «شرکت در تجمعات غیرقانونی» و «اخلال در نظم عمومی» از طریق حمایت از استقلال اقلیم کردستان عراق مورد محاکمه قرار گرفته و بە ۵٠ ضربه شلاق در ملاء عام و پرداخت مبلغ یک میلیون و هشتصدهزار تومان جریمه‌ی نقدی محکوم شد. جزای نقدی خانم زیویه از سوی دادگاه تجدیدنظر تأیید و حکم ۵٠ ضربه شلاق وی به مدت سه سال به حالت تعلیق درآمده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید