حمایت فعالین کارگری مهاباد از عثمان اسماعیلی و بهنام ابراهیم‌زاده

اطلاعیه شماره ۵۶، کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد

«کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد»، در اطلاعیه‌ شمارە ۵۶ خود، ضمن حمایت و پشتیبانی از مواضع «عثمان اسماعیلی»، احکام سنگین صادره علیه «بهنام ابراهیم‌زاده» و دیگر فعالین کارگری را محکوم کردە و خواستار آزادی بی‌قید و شرط این زندانیان شدەاند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد» در حمایت از «عثمان اسماعیلی»، فعال کارگری و عضو «کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد» و «بهنام ابراهیم‌زادە»، زندانی سیاسی و فعال کارگری، در این اطلاعیە مطبوعاتی نوشتە: “ما اعضای کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد بار دیگر ضمن حمایت و پشتیبانی صریح از مواضع عثمان اسماعیلی، احکام سنگین صادره علیه بهنام ابراهیم‌زاده و دیگر فعالین کارگری را محکوم می‌کنیم و خواستار آزادی بی‌قید و شرط آنها هستیم.”

Osman-Esmaeli2-_kampein.info«عثمان اسماعیلی»، فعال کارگری و عضو «کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد» است کە در عصر سه‌شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴، در زمان کارگری در ساختمانی در مهاباد، از سوی ماموران امنیتی اداره اطلاعات بازداشت شد. و در روز شنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴، با قرار وثیقه ۷۲ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

«بهنام ابراهیم‌زاده»، فعال کارگری، عضو «کمیته پیگیری ایجاد تشکل‌های کارگری» و فعال حقوق کودک و عضو «جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان» در خردادماه ۱۳۸۹، بازداشت و ابتدا از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۲۰ سال حبس تعزیری محکوم شد؛ اما در اواخر مردادماه ۱۳۹۴، «مهدی خدابخشی»، «معاون داستان تهران»، پس از حضور در بند و سلول «بهنام ابراهیم‌زاده» یک صفحه کپی از حکم تائید شده این فعال کارگری را مبنی بر کاهش حکم وی به استناد ماده ۷۰۶ – ۷۰۲ – ۶۱۰ – ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی از نه سال و شش ماه حبس، به ۷ سال و ۱۰ ماه و ۱۵روز، ابلاغ کرده است.

متن کامل اطلاعیه شماره ۵۶، کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد، در اختیار «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» قرار گرفته است که در پی می‌آید.

کارگران، تشکل‌های کارگری و انسان‌های شریف و آزاده!

روز سه‌شنبه مورخ ۱۰ شهریور ماه ۹۴ عثمان اسماعیلی از اعضای هیات اجرایی کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد و سخنگوی این کمیته که در آستانه روز جهانی کارگر ۹۴ بازداشت و پس از گذراندن ۱۲ روز در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج با قرار وثیقه ۷۲ میلیون تومانی آزاد شده بود؛ به اتهام شرکت در مراسم ۸ مارس و روز جهانی کارگر، شرکت در راهپیمایی مردم سقز در حمایت از مردم کوبانی و نیز عضویت در کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد در شعبه اول دادگاه انقلاب سقز محاکمه گردید. در این محاکمه که حدود یک ساعت و نیم به طول انجامید، عثمان اسماعیلی ضمن غیر قانونی دانستن اتهامات وارده، حضور در مراسمات فوق الذکر و عضویت در کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد را قابل دفاع دانسته و انتساب امنیتی بودن به مراسمات روز جهانی کارگر، ۸ مارس، محکوم کردن جنایات داعش در سوریه و عضویت در کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد را بی‌ پایه و­ اساس دانسته است. محاکمه عثمان اسماعیلی پس از یک ساعت و نیم از سوی قاضی پرونده به روز چهارشنبه مورخ ۱۱ شهریور موکول گردید.

فشار بر کارگران و فعالین کارگری در حالی شدت بیشتری به خود گرفته که دادگاه تجدید نظر طی روزهای اخیر حکم سنگین ۷ سال و ۱۰ ماه و ۱۵ روز به اضافه ۴۵۰ هزار تومان جزای نقدی بهنام ابراهیم‌زاده، فعال کارگری را به استناد مواد ۷۰۲، ۷۰۶، ۶۱۰ و ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی تایید نموده است؛ این حکم سنگین در حالی صادر گردیده که بهنام ابراهیم‌زاده در حال سپری کردن دوران محکومیت خود بوده و استناد به این مواد قانونی از قانون مجازات اسلامی برای محکوم نمودن وی کاملا غیرقانونی می‌باشد.

ما اعضای کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد بار دیگر ضمن حمایت و پشتیبانی صریح از مواضع عثمان اسماعیلی، احکام سنگین صادره علیه بهنام ابراهیم‌زاده و دیگر فعالین کارگری را محکوم می‌کنیم و خواستار آزادی بی‌قید و شرط آنها هستیم.

کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد

شماره تماس با سخنگوی کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد، عثمان اسماعیلی

۰۹۱۸۲۸۴۲۴۵۱

komitedefaa@gmail.com

komitedefaa.blogspot.com

شهریورماه ۱۳۹۴

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید