صدور کیفرخواست؛ پرونده امین و آرمان انصاری فر به دادگاه انقلاب بندر ماهشهر ارجاع داده شد

امین انصاری فر و آرمان انصاری فر

پرونده پدر و برادر فرزاد انصاری فر از جانباخته گان  اعتراضات آبان ۹۸ با صدور کیفر خواست به دادگاه انقلاب بندر ماهشهر جهت رسیدگی به اتهامات انتسابی ارجاع داده شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر پرونده امین و آرمان انصاری فر، پدر و برادر فرزاد انصاری فر از جانباخته گان اعتراضات آبان ۹۸ با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب بندر ماهشهر ارجاع داده شد.

بر اساس این گزارش، امین انصاری فر و فرزندش آرمان انصاری فر در تاریخ ۳۰ بهمن و ۱ اسفندماه، بازداشت و نهایتا به زندان بهبهان منتقل شدند.

اتهامات مطروحه علیه امین انصاری فر در کیفرخواست صادره عینا “۱-  از طریق مصاحبه با خانم مسیح علینژاد کارمند وزارت خارجه امریکا ۲-تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی از طریق مصاحبه با رسانه های معاند نظام” عنوان شده و از سوی شعبه ۴ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان به به دادگاه انقلاب بندماهشهر ارجاع داده شد.

یک منبع مطلع در خصوص شرایط این شهروندان در زندان بهبهان گفت: «امین انصاری فر در تماسی که دیروز با خانواده خود داشته از درد در ناحیه قلب شکایت میکردند. همچنین آرمان انصاری فر هم با علائم کرونا همچون سرفه، سردرد و آب ریزش بینی مواجه شده است.»

روز شنبه ۳۰ بهمن‌ماه، امین انصاری فر در پی مراجعه به دادسرای عمومی و انقلاب بهبهان بازداشت و به زندان این شهرستان منتقل شد. همچنین آرمان انصاری فر روز یکشنبه ۱ اسفندماه، توسط ماموران اداره اطلاعات در منزل خود بازداشت و نخست به بازداشتگاه این نهاد امنیتی و نهایتا به زندان بهبهان منتقل شده بود. به گفته یک منبع مطلع اتهام آرمان انصاری فر “تبلیغ علیه نظام” عنوان شده و این شهروندان هم اکنون از حق ملاقات با خانواده محروم هستند.

امین انصاری فر پیشتر طی ابلاغیه ای جهت دفاع از خود در خصوص اتهامات انتسابی به شعبه ۴ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان به ریاست قاضی کاظم طیب احضار شده بود. اتهام مطروحه علیه وی “تبلیغ به نفع گروه ها یا سازمان های مخالف نظام جمهوری اسلامی” عنوان شده است.

بعلاوه آرمان انصاری فر در تاریخ ۲۳ آذرماه امسال طی ابلاغیه ای به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای بهبهان احضار شده بود.

در جریان اعتراضات آبان ۹۸ در بهبهان تعدادی از شهروندان ساکن این شهر ازجمله مهرداد دشتی نیا، محمود دشتی نیا، فرزاد انصاری فر، محمدحسین قنواتی، احسان عبدالله نژاد و محمد حشم دار با شلیک گلوله نیروهای امنیتی جان خود را از دست دادند. هرانا همچنین در تاریخ ۱ آبان‌ماه سال گذشته از صدور حکم ۱۰۹ سال حبس و ۲۵۹۰ ضربه شلاق برای ۳۶ تن از بازداشت شدگان اعتراضات آبان در بهبهان توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان بهبهان خبر داد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید