اعزام به مرخصی حسین قشقایی از زندان تهران بزرگ

حسین قشقایی

حسین قشقایی، زندانی سیاسی، محبوس در زندان تهران بزرگ که در حال سپری نمودن محکومیت دو ساله خود می باشد به مرخصی اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حسین قشقایی، زندانی سیاسی، امروز چهارشنبه 18 اسفندماه 1400، از زندان تهران بزرگ به مرخصی اعزام شد.

بر اساس این گزارش، آقای قشقایی از فروردین ماه سال جاری در حال سپری نمودن دوران محکومیت دو ساله خود در زندان تهران بزرگ می باشد.

حسین قشقایی در تاریخ ۲۹ آبان‌ماه ۹۷ به دلیل فعالیت در فضای مجازی توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و ۱۰ روز بعد با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد. وی مجددا در تاریخ ۲ بهمن‌ماه ۹۸ توسط ماموران اداره اطلاعات ساوه بازداشت و یک روز بعد آزاد شد.

آقای قشقایی اردیبهشت‌ماه ۹۹ در بخش نخست این پرونده توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب ساوه به ریاست قاضی قاسم امیرآبادی به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال حبس تعلیقی و در بخش دوم پرونده خود توسط ۱۰۱ دادگاه کیفری زرندیه از بابت اتهامات”نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و توهین به مقامات و مامورین” به پرداخت چهار میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

این شهروند، در تاریخ ۲۴ دیماه ۹۹ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه محاکمه و نهایتا بهمن‌ماه سال گذشته توسط این شعبه از بابت اتهامات توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام به سه سال حبس تعزیری محکوم شد. در صورت اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی دو سال زندان در خصوص او قابل اجرا خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل