نامه زندانیان سنی مذهب زندان وکیل آباد مشهد به جاوید رحمان

زندان وکیل آباد مشهد

۹ تن از زندانیان سنی مذهب از زندان وکیل آباد مشهد، طی نامه ای به جاوید رحمان گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران، خواستار رسیدگی به وضعیت خود شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، زندانیان سنی مذهب عیسی عیدمحمدی، فرهاد شاکری، عیدالحکیم عظیم گرگیج، عبدالرحمان گرگیج، حبیب پیرمحمدی، عبدالباسط اورسن، محمدرضا شیخ احمدی، مرتضی فکوری و عبدالله حسینی در نامه خود با اشاره به شکنجه جهت اعترافات اجباری و صدور احکام اعدام و حبس های طولانی با اتهامات کذب، خواهان رسیدگی به پرونده خود شده اند.

متن کامل نامه زندانیان سنی مذهب زندان وکیل آباد مشهد:

«با عرض ادب و احترام خدمت آقای جاوید رحمان گزارشگر سازمان ملل، اینجانبان زندانیان سیاسی زندان وکیل آباد مشهد، بند ۱/۶ خدمت شما عارضیم. ما تقاضا داریم جهت رسیدگی به پرونده‌هایمان که با اتهام‌های کذب از قبیل اقدام علیه امنیت، عضویت در گروه‌های‌ معاند، عضویت در گروه حزب الفرقان، تبلیغ علیه نظام و … مواجه هستیم، اقدام کنید. ما بیش از ۵ سال است در زندان به سر می‌بریم. به مدت بیش از ۲ سال ممنوع تلفن و ممنوع ملاقات بودیم.

در بند ۱/۶ با اتهام‌هایی سراسر کذب و دروغ و با پرونده‌سازی، تجمیع در پرونده که با شکنجه‌های سخت، اعتراف‌های اجباری و دیکته شده، تهدید و حبس اعضای خانواده‌هایمان که منجر به صدور احکام ظالمانه اعدام و حبس‌های طولانی مدت بالای ۱۵سال شده است. برای تحت فشار گذاشتن‌مان و شکنجه، عده‌ای از خانواده‌ها، پدر و مادر و همسرانمان را احضار و بازداشت کردند. همچنین دخالت وزارت اطلاعات در امور و مسایل خانوادگی‌مان منجر به طلاق و از هم پاشیدگی کانون خانواده و صغیر شدن فرزندانمان شد. این اقدامات جهت واداشتن ما به همکاری با وزارت اطلاعات و قبولی اتهامات کذب و دروغی که نسبت داده بود انجام می‌شد.

همچنین ضرب و شتم و هتک حرمت ما در بند ۶/ ۱ زندان مشهد توسط حفاظت زندان، سرپرست بند و زندانیان جیره خوار غیرسیاسی که با دستور مسئولین زندان ما را مورد آزار و رنج قرار می‌دهند، به امری عادی تبدیل شده است.

وزارت اطلاعات و قوه قضائیه در کنار صدور احکام غیر قانونی اعدام، توسط بعضی از وکلا و رابطین و مخبرین خود به خانواده‌های ما مراجعه می‌کنند و تقاضای پول‌های میلیاردی می‌کنند تا اعدام ما را بشکنند. با این روش پرونده سازی و صدور احکام ناعادلانه و غیرقانونی، دکانی راه انداختند، برای تلکه کردن و قربانی کردن جوانان ایران و اهل سنت به قیمت پرکردن جیب خودشان. ما نمی‌دانیم جواب اشک‌های این پدران و مادران و خانواده‌هایمان را چه کسی می‌خواهد بدهد. مطالب بسیاری ناگفته ماند که بعدا به عرض شما خواهیم رساند. ان شاءالله.

النهایه به لطف و یاری خداوند از شما مقام عالی و نهادهای بین المللی تقاضا داریم جهت رسیدگی به درخواست ما از قوه قضائیه و نهادهای ذیربطش که ظلم و ستم بسیار و پرونده سازی بسیار کردند، اقدام کنید. خواهشمندیم جهت رسیدگی به پرونده‌هایمان تعجیل بفرمائید تا بتوانیم حق مظلوم را از ظالم بگیریم.

عیسی عیدمحمدی، فرهاد شاکری، عیدالحکیم عظیم گرگیج، عبدالرحمان گرگیج، حبیب پیرمحمدی، عبدالباسط اورسن، محمدرضا شیخ احمدی، مرتضی فکوری، عبدالله حسینی/ تیرماه ۱۴۰۰/ زندان وکیل آباد مشهد.»

لازم به ذکر است که عیسی عیدمحمدی، فرهاد شاکری، عیدالحکیم عظیم گرگیج، عبدالرحمان گرگیج، عبدالباطی اورسن، محمدرضا شیخ احمدی و مرتضی فکوری همراه حمید راست بالا، کبیر سعادت جهانی و محمدعلی آرایش سال ۱۳۹۴ توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت و مدت ۱۰ الی ۱۲ ماه در سلولهای انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات مشهد نگهداری شدند. این زندانیان از حدود ۴ سال پیش در زندان وکیل آباد مشهد به سر می برند. در نهایت حمید راست بالا، فرهاد شاکری، کبیر سعادت جهانی، محمدعلی آرایش، عیسی عیدمحمدی، عیدالحکیم گرگیج و عبدالرحمان گرگیج توسط شعبه یک دادگاه انقلاب مشهد با اتهامات “بغی از طریق عضویت در حزب الفرقان و عضویت در جبهه همبستگی ملی اهل سنت” به اعدام محکوم شدند. محمدرضا شیخ احمدی، عبدالباسط اورسن، مرتضی فکوری نیز با اتهام “بغی از طریق عضویت در گروههای سلفی” هر کدام به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

لازم به یادآوری است که در ۱۱ دی ۱۳۹۹ حکم اعدام حمید راست بالا، کبیر سعادت جهانی و محمدعلی آرایش در زندان وکیل آباد مشهد به اجرا درآمد.

حبیب پیرمحمدی در ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در روز ۵ اسفند ۱۳۹۷ توسط شعبه ۴ دادگاه انقلاب مشهد به اتهام “اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی” به ۵ سال حبس تعزیری و به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری و به اتهام “عضویت در یک گروه در فضای مجازی” به یک سال حبس تعزیری و به اتهام “بغی با وصف دستگیری قبل از درگیری” به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. که به استناد ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی اشد مجازات یعنی ۱۵ سال حبس برای وی قابل اجرا می باشد.

عبدالله حسینی نیز به صورت بلاتکلیف در زندان وکیل آباد مشهد در بازداشت می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل