تبعید به یکی از شهرهای استان زنجان، محمد مرادی با تودیع قرار وثیقه از زندان نقده آزاد شد

محمد مرادی

محمد مرادی، زندانی سیاسی اهل شهرستان پیرانشهر با تودیع قرار وثیقه از زندان نقده آزاد شد. وی طی روزهای گذشته توسط دادگاه انقلاب مهاباد به ١۵ سال تبعید به یکی از شهرهای استان زنجان محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰، یک زندانی سیاسی به نام محمد مرادی، ۳۵ ساله، متاهل و و پدر دو فرزند اهل روستای قبر حسین از توابع شهرستان پیرانشهر از زندان نقده با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

بر اساس این گزارش، وی طی روزهای گذشته توسط دادگاه انقلاب مهاباد به ١۵ سال تبعید به یکی از شهرهای استان زنجان محکوم و روز شنبه ۱۴ اسفندماه در زندان نقده حکم به وی ابلاغ شده بود.

یک منبع مطلع در این رابطه گفت: “مقرر شده است به زودی حکم تبعید آقای مرادی اجرا شود.”

روز یکشنبه ۸ اسفندماه جلسه محاکمه این زندانی سیاسی پس از نقض حکم در دیوان عالی کشور از طریق ویدئو کنفرانس در شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد برگزار شده و دادگاه قرار وثیقه‌ی ۸ میلیارد تومانی برای وی صادر کرده بود.

پیشتر حکم ۴۰ سال حبس در تبعید محمد مرادی، شهروند اهل پیرانشهر توسط دیوان عالی کشور نقض و پرونده به شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد جهت رسیدگی مجدد ارجاع داده شده بود.

آخرین جلسه دادگاهی آقای مرادی در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ در شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد به ریاست قاضی جواد غلامی برگزار و این شهروند از بابت اتهام “محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب کرد مخالف نظام” به ۴۰ سال حبس در تبعید در زندان ارومیه محکوم شد.

محمد مرادی پیشتر عضو یکی از احزاب کرد مخالف نظام بوده و پس از جدایی از این حزب در شهریورماه سال ۹۶ به کردستان بازگشته بود. وی پس از بازگشت توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه در ارومیه منتقل شد. او مدتی بعد با اتمام مراحل بازجویی ابتدا به زندان ارومیه و سپس به زندان نقده منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید