دادگاه انقلاب تهران؛ تعیین زمان و شعبه دادگاه رسیدگی به اتهامات مازیار سیدنژاد

مازیار سیدنژاد

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مازیار سیدنژاد، فعال کارگری، در دادگاه انقلاب تهران، تعیین شد. او بابت همین پروند پیشتر با تودیع قرار وثیقه 600 میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مازیار سیدنژاد، فعال کارگری روز یکشنبه 22 اسفند ماه 1400،  در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، آقای سیدنژاد از بابت این پرونده در تاریخ 17خردادماه امسال توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از حدود دو ماه با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

وی نهایتا در تاریخ 25 مردادماه با تودیع قرار وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شده بود.

مازیار سیدنژاد پیشتر در تاریخ 17 خردادماه توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در تهران دستگیر و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه، موسوم به بند دو الف زندان اوین منتقل شد. وی نهایتا در تاریخ 25مردادماه با تودیع قرار وثیقه 600 میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد. پیشتر پرونده این فعال کارگری در شعبه چهار بازپرسی دادسرای اوین تحت بررسی قرار گرفته بود. در آن زمان به گفته یک منبع مطلع، اتهامات او طی مراحل بازجویی “عضویت در گروه های مخالف نظام و ظن فرار” عنوان شده بود.

مازیار سیدنژاد پیشتر نیز به دلیل فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. او در تاریخ ۱۰ آذر 97 توسط نیروهای امنیتی در اهواز بازداشت و در تاریخ 27 اسفند با تودیع قرار وثیقه 500میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان شیبان اهواز آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید