دادگاه انقلاب ارومیه؛ فیروز موسی‌لو به اتهام عضویت درحزب کارگران کردستان به اعدام محکوم شد  

فیروز موسی‌لو،

فیروز موسی‌لو، که پیشتر با دریافت «امان‌نامه» به ایران بازگشته بود توسط دادگاه انقلاب ارومیه به اعدام محکوم شد. او به اتهام محاربه از طریق عضویت درحزب کارگران کردستان، به اعدام محکوم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر یک زندانی سیاسی کُرد به نام فیروز موسی‌لو پس از تحمل ۳۳ ماه بازداشت موقت، توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام «محاربه از طریق عضویت در حزب کارگران کردستان» به اعدام محکوم شده است.

بر اساس این گزارش، آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات این زندانی سیاسی در اواسط اسفند ماه سال جاری در شعبه دو دادگاه انقلاب ارومیه برگزار شده بود. این حکم روز دوشنبه ۱۶ اسفند ماه به صورت رسمی در زندان مرکزی ارومیه به فیروز موسی‌لو ابلاغ شده است.

این شهروند کُرد اهل بخش قطور شهرستان خوی واقع در استان آذربایجان غربی پس از چند سال عضویت در حزب کارگران کردستان با دریافت «امان‌نامه» از سپاه پاسداران در تاریخ ۲۰ تیر ۱۳۹۸ خود را به سپاه شهرستان سردشت معرفی کرده بود.

در حالی‌که پیشتر مسئولین سپاه به خانواده او اعلام کرده بودند که فرزند آنها پس از چند روز بازجویی آزاد خواهد شد، اما او را به بازداشتگاه سازمان اطلاعات سپاه ارومیه منتقل کردند و در آنجا مورد بازجویی و شکنجه قرار دادند.

این زندانی سیاسی در تاریخ ۱۱ دی ماه ۱۳۹۸ پس از پنج ماه و 20 روز بازجویی در بازداشتگاه سازمان اطلاعات سپاه پاسداران ارومیه، به زندان این شهر منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید