زندان اشنویه؛ صلاح گوری (بهرامیان) به مرخصی استعلاجی اعزام شد

صلاح گوری (بهرامیان)

صلاح گوری (بهرامیان) زندانی سیاسی اهل شهرستان اشنویه، محبوس در زندان این شهر در پی بروز نارحتی قلبی به مرخصی درمانی اعزام شد. او در حال سپری نمودن دوران محکومیت دو ساله حبس خود به اتهام همکاری با احزاب کرد مخالف نظام است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰، یک زندانی سیاسی به نام صلاح گوری (بهرامیان) ) اهل روستای گندویله از توابع اشنویه، با افزایش فشار خون در پی بیماری قلبی از زندان این شهر به مرخصی استعلاجی اعزام شد.

بر اساس این گزارش، او یک بار دیگر روز پنجشنبه ۲۸ بهمن از زندان این شهر به مرخصی اعزام شده و روز جمعه ۱۳ اسفند با پایان ایام مرخصی به زندان اشنویه بازگشته بود.

این شهروند، شب یکشنبه ٢٢ فروردین ۱۴۰۰ از سوی نیروهای امنیتی در محل سکونتش بازداشت و سپس جهت بازجویی به یکی از بازداشتگاههای امنیتی در ارومیه منتقل شد.

بعدا روز ۱۳ اردیبهشت پس از اتمام بازجوییها با تودیع قرار وثیقه موقتا تا هنگام پایان مراحل دادرسی از یکی از بازداشتگاههای امنیتی در ارومیه آزاد شده و روز سه‌شنبه ۱ تیرماه مورد محاکمه قرار گرفته بود.

وی روز ٢ مرداد ١٤٠٠ به اتهام “عضویت در یکی از احزاب کرد مخالف نظام” از سوی شعبه‌ی یکم دادگاه انقلاب اشنویه به ریاست قاضی رضایی به دو سال حبس تعزیری محکوم و روز ۳۰ شهریور، حکم در دادگاه تجدیدنظر در ارومیه عینا تایید شده بود.

او نهایتا روز چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰، جهت اجرای حکم دو سال حبس تعزیری راهی زندان این شهر شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید