یک شهروند بهائی جهت اجرای حکم حبس راهی زندان عادل آباد شیراز شد

شهناز ثابت

شهناز ثابت، شهروند بهائی ساکن شیراز، که پیشتر توسط دادگاه انقلاب شیراز به دو سال حبس تعزیری محکوم شده بود راهی زندان عادل آباد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه 21 اسفندماه 1400، شهناز ثابت، شهروند بهائی ساکن شیراز، بازداشت و جهت اجرای حکم به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد.

بر اساس این گزارش، خانم ثابت که پس از قبول اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور با تودیع قرار وثیقه از زندان آزاد شده بود، از تایید محکومیت خود مطلع شده و بازداشت او جهت اجرای حکم حبس صورت گرفته است.

به گفته یک منبع نزدیک به این شهروند بهائی، جلسه دادگاه تجدیدنظر در غیاب خانم ثابت و وکیل وی برگزار شده و علیرغم ثبت مجدد درخواست اعاده دادرسی توسط وکیل پرونده، تاکنون پاسخی از سوی دیوان عالی کشور دریافت نشده است. وی از بیماری های متعددی از جمله کمر درد و سنگ کلیه رنج می برد و این امر موجب افزایش نگرانی ها در خصوص وضعیت وی شده است.

شهناز ثابت در تاریخ ۱۰ شهریورماه ۱۳۹۸، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در شیراز بازداشت و مدتی بعد با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد. مامورین پیش از بازداشت ضمن تفتیش منزل، تعدادی از لوازم شخصی وی را ضبط کرده و با خود بردند.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات خانم ثابت همراه با چند شهروند بهائی دیگر روز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۹۹ برگزار شد. خانم ثابت نهایتا اواخر اردیبهشت‌ماه سال گذشته توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی سید محمود ساداتی از بابت اتهامات فعالیت تبلیغی علیه نظام و عضویت در گروه‌های مخالف نظام به شش سال حبس تعزیری محکوم شد.

پس از اعتراض به رای صادره، پرونده خانم ثابت به دادگاه تجدیدنظر ارجاع داده شد و اواخر تیرماه ۹۹، دادگاه تجدیدنظر استان فارس وی را به ۲ سال حبس تعزیری محکوم کرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید