دادگاه انقلاب تهران؛ هستی امیری فعال دانشجویی به یکسال حبس و مجازاتهای تکمیلی محکوم شد

هستی امیری

هستی امیری، فعال دانشجویی توسط دادگاه انقلاب تهران به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری، و مجازاتهای تکمیلی دیگر محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، فعال هستی امیری فعال دانشجویی،  توسط شعبه ۲۶ «دادگاه» انقلاب تهران به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری و منع شرکت در گردهمایی‌های دانشجویی به جز کلاسهای درس محکوم شد.

امیر رئيسيان، وکیل خانم امیری روز دوشنبه، ۲۳ اسفند در توییتی ضمن اعلام این خبر گفت که از مصادیق اتهامات مطرح شده علیه این فعال دانشجویی، تصویر منتشرشده از او در ۸ مارس (روز جهانی زن) در سال گذشته و مواضعش درباره اعدام در توییتر بوده است.

به گفته وکیل خانم امیری، مجازاتهای «تکمیلی» او شامل «ضبط گوشی تلفن همراه مورد استفاده، منع عضویت در احزاب، گروهها و دستجات سیاسی و اجتماعی (داخل و خارج فضای مجازی) به مدت دو سال» است.

لازم به ذکر است که نیروهای امنیتی در تاریخ ۱۳ دی امسال وارد منزل این دانشجو شده و به دلیل عدم حضور خانم امیری در خانه، به صورت شفاهی به خانواده او اعلام کرده بودند که او باید در تاریخ ۱۸ دی به شعبه دو بازپرسی دادسرای اوین مراجعه کند.

در جلسه تفهیم اتهام از جمله اتهامات خانم امیری «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» اعلام و او با قرار وثیقه پانصد میلیون تومانی آزاد شد.

خانم امیری بعدتر از اتهام اول تبرئه شد و حکم حبس و منع شرکت او در گردهماییهای دانشجویی، ۱۷ اسفند هم زمان با روز جهانی زن از سوی شعبه ۲۶ «دادگاه» انقلاب تهران صادر شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید