زندان ارومیه؛ یک شهروند تبعه ترکیه به اتهام «بغی» به اعدام محکوم شد

حاتم اوزدمیر

حاتم اوزدمیر، زندانی محبوس در زندان ارومیه که پیشتر توسط دادگاه انقلاب خوی محاکمه شده بود به اتهام «بغی» به اعدام محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر یک شهروند تبعه ترکیه به نام حاتم اوزدمیر، که پیشتر در یک درگیری با سپاه پاسداران بازداشت شده بود به اتهام «بغی» از طریق عضویت در حزب کارگران کردستان(PKK) به اعدام محکوم شد.

به گفته یک منبع مطلع، آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات حاتم اوزدمیر اواخر تابستان سال جاری در شعبه اول دادگاه انقلاب خوی برگزار و دادگاه وی را به اتهام “بغی” به اعدام محکوم کرده است.

این منبع مطلع افزود: این حکم روز سه‌شنبه بیست و چهارم اسفندماه به صورت رسمی به این شهروند کُرد تبعه ترکیه در زندان ارومیه ابلاغ شده است.

حاتم اوزدمیر، شامگاه یازدهم تیرماه سال ١٣٩٨ پس از درگیری مسلحانه میان نیروهای حزب کارگران کردستان (PKK) و نیروهای قرارگاه حمزه سپاه پاسداران در مناطق مرزی چالدران بازداشت شد.

وی در جریان این درگیری مسلحانه به دلیل اصابت گلوله خمپاره بیهوش و پس از بازداشت به بازداشتگاه سازمان اطلاعات سپاه ارومیه منتقل شده بود.

این شهروند تبعه ترکیه اواخر مردادماه سال ١٣٩٨ پس از دو ماه بازجویی در بازداشتگاه اطلاعات سپاه ارومیه به زندان مرکزی این شهر منتقل شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید