اعزام به مرخصی عماد جعفری پور از ندامتگاه مرکزی کرج

عماد جعفری پور

عماد جعفری پور، زندانی سیاسی محبوس در زندان ندامتگاه مرکزی کرج به مرخصی اعزام شد. وی در حال سپری نمودن دوران محکومیت پنج سال و 15 روزه حبس خود می‌باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰، عماد جعفری پور، زندانی سیاسی از ندامتگاه مرکزی کرج به مرخصی اعزام شد.آقای جعفری پور دوران محکومیت پنج سال و 15 روزه خود را در این زندان سپری می کند.

بر اساس این گزارش، این شهروند در بهمن‌ماه ۹۷ توسط ماموران اداره اطلاعات هشتگرد بازداشت و پس از ۱۰ روز به ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شده و بعد از ۲۰ روز با تودیع قرار کفالت به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد. وی مدتی بعد توسط دادگاه هشتگرد به پرداخت دو میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد. با این وجود آقای جعفری پور مجددا در شهریورماه ۹۹ به دادگاه انقلاب کرج احضار شد.

عماد جعفری پور نهایتا توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب کرج از بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام، توهین به بنیانگذار، توهین به رهبری و توهین به مقدسات و انبیای عظام” به ۱۲ سال و سه ماه حبس تعزیری و خلاصه نویسی از کتاب های اصول اعتقادی، ولایت فقیه، ولایت فقاهت و عدالت اثر جوادی آملی محکوم شده بود. این محکومیت در مرحله تجدیدنظر توسط شعبه ششم دادگاه تجدیدنظر استان البرز تایید و با حذف مجازات تکمیلی و اصلاح مجازات اشد ۵ سال و ۱۵ روز زندان در خصوص وی قابل اجرا است.

پرونده آقای جعفری پور اخیرا پس از پذیرش درخواست اعاده دادرسی به شعبه ۱۹ دیوان عالی کشور ارجاع داده شد.

عماد جعفری پور، فرزند علی مراد، حدودا ۴۱ ساله، نویسنده و ساکن هشتگرد است. وی پیشتر از بابت این پرونده در سال ۹۴ به پلیس فتای شهرستان هشتگرد احضار و نهایتا توسط دادگاه هشتگرد از اتهامات تبلیغ علیه نظام و توهین به مقامات تبرئه شد.

انتشار کتاب “من شهروند کشور زمینم” نوشته عماد جعفری پور در سال ۱۳۹۳ پس از ممیزی و حذف های بسیار موجب اعتراض این شهروند شده بود. این کتاب علیرغم انتشار در خارج از کشور، به دلیل ممیزی های بسیار کماکان در داخل ایران به انتشار نرسیده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل