در پی برگزاری مراسم نوروزی پنج تن از شهروندان در پیرانشهر و سنندج توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند

احمد رسولی، ساسان رسولی و سهراب جلالی، جمال اسدی و فواد عنایتی

ماموران امنیتی دو شهروند ساکن پیرانشهر به نامهای احمد رسولی و ساسان پاداش و سه شهروند ساکن شهر سنندج به نامهای سهراب جلالی، جمال اسدی و فواد عنایتی را بازداشت کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه یکم فروردین ماه ۱۴۰۱، سهراب جلالی، جمال اسدی و فواد عنایتی، سه شهروند ساکن سنندج مرکز استان کُردستان و صبح امروز سه شنبه ۲ فروردین ماه ۱۴۰۱، احمد رسولی و ساسان پاداش، دو شهروند اهل شهرستان پیرانشهر در استان آذربایجان غربی، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

براساس این گزارش، ماموران یگان ویژه نیروی انتظامی در شهر سنندج مرکز استان کُردستان با یورش به مراسم جشن نوروزی که در پارک کودک این شهر برگزار شده بود سهراب جلالی، جمال اسدی و فواد عنایتی، را به علت برگزاری این مراسم سنتی بازداشت کردند.

همچنین علت بازداشت احمد رسولی و ساسان پاداش، دو شهروند اهل پیرانشهر حضور آنها در مراسم نوروزی که در روستای قلاته رش از توابع پیرانشهر برگزار شده بود عنوان شد.

از مصادیق حقوقی اتهامات این شهروندان تا لحظه تنظیم این گزارش اطلاعی در دسترس نیست.

لازم به ذکر است، سهراب جلالی و جمال عنایتی، پیشتر هم سابقه بازداشت، احضار و برخوردهای امنیتی را در کارنامه فعالیتهای مسالمت آمیز خود دارند.

همچنین فواد عنایتی، دیگر شهروند بازداشت شده در پارک کودک شهر سنندج، در مهر ماه سال ۱۳۹۸، در جریان برگزاری تجمعات اعتراضی در این شهر بازداشت و پس از طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

با آغاز مراحل دادرسی و ارجاع پرونده فواد عنایتی به دادگاه، این فعال مدنی در اسفند ماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۱۰۴ دادگاه کیفری ۲ سنندج به ریاست قاضی امیدی از بابت اتهام《اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی》محاکمه و به تحمل ۱۰ ماه حبس تعلیقی و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری محکوم شد.

پس از قطعی شدن آن حکم در تاریخ ۶ مرداد ماه ۱۳۹۹، حکم ۷۴ ضربه شلاق فواد عنایتی در شعبه ۱ اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب سنندج اجرا شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید