دادگاه انقلاب دشستان؛ یک روزنامه نگار به 20 سال حبس تعزیری و جزای نقدی محکوم شد

حسین روئین تن

حسین روئین تن، روزنامه نگار و فعال سیاسی ساکن دشتستان توسط دادگاه انقلاب این شهر به 20 سال حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی «15 میلیون تومانی» محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حسین روئین تن، حسین روئین تن، فرزند محمد و متولد 1342  روزنامه نگار و فعال سیاسی ساکن دشتستان به حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

بر اساس این گزارش، در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، 10 سال زندان در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

این حکم که توسط شعبه دادگاه انقلاب دادگستری شهرستان دشتستان (برازجان) به مستشاری قاضی امین مطهری پور در تاریخ 24 اسفندماه 1400 صادر و ابلاغ شده است، آقای روئین تن از بابت اتهام “اقدام علیه امنیت ملی ” به تحمل 10 سال حبس به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس، از بابت اتهام “توهین به مقدسات و ائمه اطهار، اهل بیت، حضرت سکینه و زینب” به پنج سال حبس، به اتهام “توهین به بنیانگذار و توهین به رهبری” به ۲دو سال حبس و از بابت اتهام “نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی” به دو سال حبس و پرداخت 15 میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده است.

دادگاه ایجاد کمپین در فضای مجازی و دعوت به تجمع غیرقانونی را از مصادیق اتهامات این شهروند عنوان کرده است.

در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، 10 سال زندان از بابت اتهام “اقدام علیه امنیت ملی کشور” در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

آقای روئین تن در تاریخ 25 مهر 96 توسط ماموران اداره اطلاعات دشتستان بازداشت شد. وی در تاریخ 25 آبان 96 باتودیع قرار وثیقه 200 میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل