بازداشت و بلاتکلیفی؛ گزارشی از آخرین وضعیت اکبر حسینی سرباز وظیفه در زندان تبریز

اکبر حسینی

اکبر حسینی، سرباز وظیفه اهل مرند به صورت بلاتکلیف در زندان تبریز در بازداشت بسر می‌برد. وی پیشتر توسط مراجع قضائی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق فضای مجازی تفهیم اتهام شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، اکبر حسینی، سرباز وظیفه اهل مرند به صورت بلاتکلیف در بند ۶ زندان تبریز در بازداشت بسر میبرد.

بر اساس این گزارش، اتهام آقای حسینی “فعالیت تبلیغی علیه نظام” عنوان شده و گفته میشود که تداوم بازداشت او به دلیل عدم توانایی مالی در تامین وثیقه صورت گرفته است.

به گفته یک منبع مطلع مصداق این اتهام، فعالیت های آقای حسینی در فضای مجازی عنوان شده است.

میراکبر حسینی، فرزند میرقادر پیشتر نیز به دلیل فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. وی نخستین بار در تاریخ ۱۵ دیماه ۹۹ در پی حمایت مادران دادگاه جان‌باختگان اعتراضات آبان ۹۸ بازداشت و توسط شعبه اول دادگاه نظامی یک استان آذربایجان شرقی به ریاست قاضی سیدرضی رضوی کهلمویی و مستشاری عبداله شاکری به اتهام “عضویت در جمعیت های معارض کشور” به ۹ ماه حبس و از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به ۴ ماه حبس تعزیری محکوم شد. نهایتا در تاریخ ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۰ با درخواست آزادی مشروط وی موافقت شده و از زندان آزاد شد.

به گفته این منبع مطلع، وی در زمان بازداشت در سلول انفرادی نگهداری شده و جهت اخذ اعتراف مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید