دادگاه انقلاب تبریز؛ یوسف سلحشور به یک سال حبس و مجازاتهای تکمیلی محکوم شد

یوسف سلحشور

دادگاه انقلاب تبریز با صدور دادنامه ای یوسف سلحشور را به تحمل یک سال حبس تعزیری و مجازات تکمیلی محکوم کرد. او پیشتر از جهت اتهاماتی همچون فعالیت تبلیغی علیه نظام، محاکمه شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، یوسف سلحشور، فعال مدنی، توسط شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی فتح نژاد به یک سال حبس تعزیری و مجازاتهای تکمیلی محکوم شد.

بر اساس این گزارش، از بابت اتهام«فعالیت تبلیغی علیه نظام» به تحمل یک سال حبس تعزیری، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و دو سال محرومیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد.

براساس این گزارش، حکم صادره بصورت شفاهی توسط قاضی شعبه سه دادگاه انقلاب تبریز به اصغر محمدی وکیل مدافع یوسف سلحشور ابلاغ شد.

یوسف سلحشور، اواخر اسفند ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی، در بخش اول پرونده قضائی خود از اتهام《ترغیب و تحریک افراد به انجام اعمال خشونت آمیز از طریق سامانه مخابراتی در فضای مجازی و انجام‌هیاهو و جنجال موجب اخلال در نظم عمومی》تبرئه و قرار منع تعقیب او صادر شد.

این فعال ملی مدنی، در مرحله بدوی، توسط شعبه ۱۱۱ دادگاه کیفری ۲ تبریز به اتهام《ترغیب و تحریک افراد به انجام اعمال خشونت آمیز از طریق سامانه مخابراتی در فضای مجازی و انجام‌هیاهو و جنجال موجب اخلال در نظم عمومی》به پرداخت ۵۱ ميليون ریال جریمه نقدی و همچنین پرداخت ۱۵۰ ميليون ریال جریمه نقدی بدل از حبس تعزیری درجه ۶ و تحمل ۳۷ ضربه شلاق تعزيری محکوم شده بود.

در تاریخ ۳ مرداد ماه ۱۴۰۰، یوسف سلحشور، توسط نیروهای امنیتی در تبریز بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهرستان و طی مراحل بازجوئی، بازپرسی و تفهیم اتهام در تاریخ ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۰، با تودیع وثیقه تا اتمام مراحل دادرسی از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.

یوسف سلحشور، فعال ملی مدنی، مربی رقص آذربایجانی است و پیشتر هم سابقه احضار، بازداشت و بازجویی را در کارنامه فعالیتهای مدنی خود دارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید