کارشکنی مسئولین قضایی در روند درمان کسری بنی‌عامریان زندانی سیاسی در زندان اوین

کسری بنی عامریان

یک زندانی سیاسی به نام کسری بنی عامریان، به دلیل مخالف مسئولین قضایی از رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده است، او در حال سپری نمودن محکومیت دو سال و شش ماه حبس خود در زندان اوین است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، کسری بنی‌عامریان به دلیل بیماری و جهت حفظ سطح ایمنی بدن نیازمند مصرف دارو است، با این وجود مسئولان زندان با سنگ‌اندازی در تحویل داروهای وی موجب تعویق درمان می‌شوند.

بر اساس این گزارش، به گفته یک منبع مطلع، وی پیشتر به بیماری سرطان خون مبتلا بوده و تحت شیمی درمانی قرار گرفته بود.

این زندانی هم اکنون از عوارض این بیماری رنج می‌برد و مدتی قبل به دلیل مشکل در حرکت از ناحیه مچ پا دچار آسیب شد. او همچنین به نظارت ارتوپدی و فیزیوتراپی نیاز دارد و بنا به دستور پزشک باید کفش مخصوصی استفاده کند.

با این حال مسئولان حتی علیرغم توصیه پزشک زندان و تهیه کفش از سوی خانواده مانع از تحویل کفش به او می‌شوند.

آقای بنی‌عامریان در دی ماه ۹۶ به همراه سعید صمیمی و سعید اصغری توسط ماموران وزارت اطلاعات در تهران بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد تروریستی موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

وی مدتی بعد با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

این زندانی در سال ۹۷ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست محمد مقیسه برای اتهام “همکاری با گروه‌های مخالف نظام” به پنج سال حبس و به اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد.

این حکم نهایتا توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست احمد زرگر عینا تایید شد. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی و قانون کاهش مجازات ۲ سال و شش ماه حبس تعزیری در خصوص وی قابل اجرا است.

آقای بنی‌عامریان در تاریخ ۲۱ آبان ماه ۹۹ جهت تحمل دوران محکومیت خود توسط ماموران اداره تروریستی اطلاعات شهرستان سنقر و کلیائی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

وی متولد سال ۱۳۷۵، فارغ التحصیل رشته اقتصاد و اهل شهرستان سنقر واقع در استان کرمانشاه است و هم اکنون دوران محکومیت خود را در بند هشت زندان اوین سپری می‌کند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید