اعدام چهار زندانی به اتهام «مواد مخدر» در زندان اراک

اعدام

حکم چهار زندانی به نام‌های محمد نجاری، حمید (ابوالفضل) گودرزی‌نیا، فیض الله نورالهی و احمد نوری، که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند، در زندان مرکزی اراک به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح روز یک‌شنبه هفتم فروردین ماه 1401، حکم اعدام چهار مرد در زندان مرکزی اراک به اجرا درآمد.

بر اساس این گزارش، این چهار زندانی به اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند، محمد نجاری، ۳۱ ساله و اهل اراک، حمید (ابوالفضل) گودرزی‌نیا، حدودا ۳۰ ساله و اهل اراک، فیض الله نورالهی، اهل کرمانشاه و احمد نوری، اهل کرج احراز شده است.

یک منبع مطلع درخصوص اعدام این چهار زندانی به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «محمد نجاری از چهار سال پیش در زندان به‌سر میبرد و به اتهام حمل مواد مخدر از نوع شیشه به اعدام محکوم شده بود. او متاهل و دارای یک فرزند بود. حمید گودرزی‌نیا نیز از پنج سال پیش در زندان به‌سر میبرد. فیض الله نوری نیز از حدود چهار سال پیش بازداشت شده بود».

اعدام این چهار زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

بر اساس گزارش‌های جمع‌آوری شده از سوی سازمان حقوق بشر ایران، در سال ۲۰۲۰ تعداد ۲۵ نفر با اتهامات مربوط به مواد مخدر اعدام شده بودند. این در حالیست که اعدام این دست از زندانیان در سال ۲۰۲۱ رشد چشمگیری داشت و به بیش از ۱۰۰ نفر رسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل