گزارشی از آخرین وضعیت پناهجوی ایرانی «قدم خیر حقانی زاده» در دانمارک / بازداشت یک ماهه او برای آماده کردن خانواده برای دیپورت به ایران

قدم‌خیر حقانی‌زاده

روز سه‌شنبه نهم فروردین ١٤٠١ ، نیروهای پلیس دانمارک به همراه کارمندان کمپ پناهندگان دیپورتی در شهر کپنهاک یک پناهجو اهل سرپل‌ذهاب را با نام  قدم‌خیر حقانی‌زاده، همراه با ضرب وجرح به ترکیه دیپورت کردند. در پی اقدام به خودکشی وی در ترکیه وی را به دانمارک عودت داده و برای وی قرار بازداشت یکماه صادر شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، جمعه ۱۲ فروردین ۱۴۰۰، دادگاه هیلرود دانمارک برای قدم خیر حقانی‌زاده، بازداشت یکماه صادر کرد.

بر اساس این گزارش، به این پناهنده گفته شده است که این قرار بازداشت یکماه به دلیل آماده کردن اعضای خانواده وی جهت دیپورت به ایران صادر شده است.

قدم خیر حقانی زاده روز سه‌شنبه نهم فروردین ١٤٠١،  توسط پلیس دانمارک به همراه کارمندان کمپ پناهندگان دیپورتی در شهر کپنهاک همراه با ضرب وجرح به ترکیه دیپورت کردند.

او را در مقابل دیدگان دو فرزند ۱۱ ساله خود مورد ضرب و شتم و بی‌احترامی قرار داده و دست و پایش را بسته و سپس به بیمارستان و از آنجا نیز به بازداشتگاه پلیس این شهر منتقل کرده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید