دادگاه انقلاب اشنویه؛ سه شهروند به 9 سال حبس و جریمه نقدی محکوم شدند

ایوب موسی، سیامند خوارزم و هاروی«مهران» خوارزم

سه شهروند اهل اشنویه به نامهای ایوب موسی، سیامند خوارزم و هاروی«مهران» خوارزم، که پیشتر توسط دادگاه انقلاب این شهر محاکمه شده بودند جمعا به 9 سال حبس تعزیری و جریمه نقدی محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، ایوب موسی  فرزند: لقمان، سیامند خوارزم و هاوری《مهران》خوارزم فرزند: بایزید، توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان اشنویه در مجموع به تحمل ۹ سال حبس تعزیری محکوم شدند و ایوب موسی علاوه بر حبس تعزیزی به پرداخت جریمه نقدی هم محکوم شد.

براساس دادنامه صادره توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری اشنویه به اخیرا به این شهروندان ابلاغ شد ایوب موسی از بابت اتهام«همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام» و«حمل اسلحه غیرمجاز» در مجموع به تحمل هشت سال حبس تعزیری و پرداخت نه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان جریمه نقدی، سیامند خوارزم و هاوری خوارزم هم از بابت اتهام«همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام»هر یک به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروندان در تاریخ ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰، در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان اشنویه برگزار شده بود.

لازم به ذکر است، در تاریخ چهارم بهمن ماه ۱۴۰۰، سیامند خوارزم توسط ماموران امنیتی شهرستان اشنویه بازداشت شد و پس از انتقال به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی ارومیه در تاریخ ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۰، به زندان اشنویه منتقل و در تاریخ ۲۰ بهمن ماه همان سال با تودیع وثیقه از زندان اشنویه آزاد شد.

همچنین در تاریخ ۱۷ دی ماه ۱۴۰۰، ایوب موسی و هاوری《مهران》خوارزم، توسط نیروهای امنیتی شهرستان اشنویه بازداشت و جهت بازجوئی به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی در ارومیه منتقل شدند.

هاوری《مهران》خوارزم و ایوب موسی، در تاریخ ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۰، پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام به زندان اشنویه منتقل شدند و در تاریخ ۳ اسفند ماه ۱۴۰۰ با تودیع وثیقه از زندان اشنویه آزاد شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید