عبدالرسول مرتضوی: “ایستادگی مدنی سراسری راه گذار از حکومت دیکتاتوری است”

عبدالرسول مرتضوی

عبدالرسول مرتضوی، زندانی سیاسی، جانباز جنگ و از حمایت‌کنندگان بیانیه موسوم به ۱۴ تن، خواستار کناره‌گیری خامنه‌ای از حکومت و رهایی مردم ایران از اسارت آنان شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عبدالرسول مرتضوی با انتشار پیامی صوتی از زندان رجایی‌شهر کرج در روز شنبه ۱۲ فروردین ماه مصادف با سالروز رفراندوم جمهوری اسلامی، ایستادگی مدنی سراسری را راه گذار از دیکتاتوری عنوان کرد.

وی در بخشی از پیام خود گفت: ما ایرانیان برای رسیدن به آزادی با ایستادگی مدنی سراسری باید آخوندها و شخص خامنه‌ای را به طور علنی، بدون ترس و به دور از هر گونه خشونت، مجبور به برکناری کنیم.

این زندانی سیاسی افزود: ما باید آخوندها را به خاطر ناتوانی در اداره امور کشور و سوءاستفاده از قدرت مورد نکوهش و بازخواست قرار دهیم و خواهان برکناری حکومت استبدادی، کناره‌گیری علی خامنه‌ای و حذف روحانیت از حکومت شویم.

آقای مرتضوی پیشتر در سال ۹۸ در جریان تجمع اعتراضی فعالان سیاسی و مدنی در مقابل دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی به همراه برخی از امضاکنندگان بیانیه موسوم به ۱۴ تن بازداشت و سپس به اتهاماتی از قبیل “توهین به خامنه‌ای و نظام جمهوری اسلامی”، از سوی دادگاه انقلاب مشهد به ۲۶ سال حبس، محکوم شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید