دادگاه انقلاب ماهشهر؛ امین و آرمان انصاری فر به حبس تعزیزی و مجازات تکمیلی محکوم شدند

امین انصاری فر و آرمان انصاری فر

دادگاه انقلاب شهرستان ماهشهر با صدور دادنامه‌ای امین و آرمان انصاری فر را به تحمل سه سال حبس تعزیری و پنج سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امین انصاری فر و پسر او آرمان انصاری فر، توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب شهرستان ماهشهر در استان خوزستان به ریاست قاضی مهران مهمان نواز، به اتهام《فعالیت تبلیغی علیه نظام》هر یک به تحمل سه ماه حبس تعزیری و پنج سال محرومیت خروج از کشور محکوم شدند.

بر اساس این گزارش، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات امین انصاری فر و پسر او آرمان انصاری فر، در تاریخ دوشنبه ۲۳ اسفند ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب شهرستان ماهشهر در استان خوزستان بصورت آنلاین از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد و برای آزادی هر یک از این افراد وثیقه ای به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان صادر این شهروندان در تاریخ ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰، با تودیع وثیقه آزاد شدند.

لازم به ذکر است، آرمان انصاری فر، ۱اسفند ماه ۱۴۰۰، در پی یورش ماموران اداره اطلاعات شهرستان بهبهان به منزل پدری او بازداشت و به بازداشتگاه این ارگان امنیتی منتقل شده بود.

همچنین، در تاریخ ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۰، امین انصاری فر، پدر آرمان انصاری فر، در پی احضار به شعبه ۴ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان در پی شکایت دادستان این شهر، جهت طی مراحل بازجوئی و تفهیم بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات بهبهان منتقل شده بود.

آرمان انصاری ی فر، پیشتر هم در تاریخ ۲۳ آذر ماه ۱۴۰۰، بصورت تلفنی، به شعبه ۴ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان احضار و با توجه به غیرقانونی بودن ابن احضار از حضور در آن جلسه بازپرسی سر باز زده بود.

بازداشت آرمان انصاری فر و پدرش امین انصاری فر، در حالی صورت گرفت که پیشتر هم فرزانه انصاری فر، خواهر آرمان و فرزند امین انصاری فر، با اتهاماتی همچون ضرب و جرح عمدی، انتشار تصاویر تحریک‌آمیز، عضویت در سازمان مجاهدین خلق، توهین به رهبری، تبلیغ علیه نظام از طریق شعارنویسی و شرکت در اعتراضات آبان سال ۱۳۹۸، تفهیم اتهام شد و پرونده او در حال رسیدگی است.

فرزانه انصاری فر، در تاریخ ۴ دی ماه ۱۴۰۰، به شعبه دادگاه کیفری ۲ شهرستان بهبهان احضار شده بود.

گفته می‌شود که این پرونده در پی شکایت رحمان بدری، فرمانده سابق یگان ویژه بهبهان که هم‌اکنون بازنشسته شده، و دادستان بهبهان تشکیل شده است.

فرزانه انصاری‌فر، در تاریخ ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۰، پیشتر نیز دراحضاریه‌ای جداگانه برای رسیدگی به اتهام تبلیغ علیه نظام، به شعبه دادگاه انقلاب شهرستان بهبهان احضار شده بود.

فرزانه انصاری‌فر در تیر ماه سال ۱۳۹۹، در جریان اعتراض‌های مردم بهبهان به نابسامانی‌های اقتصادی و سرکوب سیاسی بازداشت و با قرار وثیقه آزاد شده بود.

فرزاد انصاری‌فر – فرزند: امین انصاری فر و بردار آرمان و فرزانه انصاری فر، در تاریخ ۲۵ آبان ۱۳۹۸، در بهبهان بر اثر اصابت گلوله به سرش جان باخت.

پرونده شکایت خانواده فرزاد انصاری فر، برای معرفی آمران و عاملان قتل فرزندشان، همچون دیگر خانواده‌های جان‌باختگان آبان تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید