زندان ارومیه؛ مهدی صانع فرشی، زندانی سیاسی دست به اعتصاب غذا زد

مهدی صانع فرشی

مهدی صانع فرشی، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه دست به اعتصاب غذا زد .او در اعتراض به افزایش فشار مسئولان زندان بر زندانیان سیاسی و ربودن وسایل شخصی خود اعتصاب کرده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، مهدی صانع فرشی،۴۴ ساله و شهروند اهل تبریز و زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه، دست به اعتصاب غذا زد.

بر اساس این گزارش، اعتصاب غذای آقای صانع فرشی در اعتراض به افزایش فشار مسئولان زندان بر زندانیان سیاسی و ربودن وسایل شخصی وی صورت گرفته است.

مهدی صانع فرشی در تاریخ ۲۲ آبان ماه ۹۹ به اتهام عضویت در یکی از گروه‌های مخالف نظام و تبلیغ علیه نظام توسط دادگاه انقلاب ارومیه به پنج سال و شش ماه حبس محکوم شد. این حکم در تاریخ پنج‌شنبه ۲۷ آذر ۹۹، توسط شعبه ۱ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی عینا تایید شد.

مهدی صانع فرشی در تاریخ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ در حالی که برای دیدار با مادرش از کشور ترکیه به ایران آمده بود، توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل شد.

وی نهایتا در تاریخ ۲۱ شهریورماه ۹۹ با پایان بازجویی‌ها از بازداشتگاه این نهاد امنیتی به زندان ارومیه منتقل شد و جلسه دادگاه وی در تاریخ ۳۰ مهرماه سال گذشته در شعبه ۱ دادگاه انقلاب ارومیه برگزار شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید