احضار روح الله مردانی، به شورای تخلفات اداری آموزش و پرورش /  جلسه رسیدگی به اتهامات این معلم در دادگاه انقلاب نورآباد لرستان، برگزار خواهد شد

روح الله مردانی

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات روح الله مردانی در شعبه دادگاه انقلاب نورآباد استان لرستان و شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو این شهرستان برگزار خواهد شد. همزمان این فعال صنفی فرهنگیان به شورای تخلفات اداری آموزش و پرورش هم احضار شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۱، روح اله مردانی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان، توسط شعبه دادگاه انقلاب شهرستان نورآباد از توابع استان لرستان به ریاست قاضی فردین عسکرزاده، محاکمه خواهد شد. مردانی در تاریخ ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۱ با دریافت احضاریه ای بصورت محرمانه به شورای تخلفات اداری آموزش‌وپرورش احضار شده است.

بر اساس این گزارش، همچنین روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، این فعال صنفی فرهنگیان، در بخش دوم از پرونده قضائی خود توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرستان مذکور به ریاست قاضی فلاح، محاکمه خواهد شد. مردانی، پیشتر هم در بهمن ماه سال ۱۳۹۶ و در جریان تجمعات اعتراضی بازداشت و به تحمل ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد و در حالی که ۳ ماه تا اتمام دوران حبس او مانده بود آزاد شد.

یک منبع مطلع در اینباره گفت:”در شهرستان نورآباد از توابع استان لرستان، به لحاظ کوچک بودن آن شعبه تخصصی با عنوان دادگاه انقلاب وجود ندارد اما فردین عسکرزاده، رئیس دادگستری این شهرستان بعنوان ریاست دادگاه انقلاب است و با توجه به اینکه پرونده روح اله مردانی به ۲ بخش تقسیم شده بر همین اساس در تاریخ ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه دادگاه انقلاب شهرستان نورآباد به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» محاکمه می شود و در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ هم در بخش دوم توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرستان مذکور با اتهام « نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» توسط قاضی فلاح محاکمه خواهد شد.”

این منبع مطلع در خصوص ابلاغیه صادره توسط شورای تخلفات اداری آموزش و پرورش برای روح اله مردانی افزود:”آقای مردانی، برای تاریخ ۲۲ فروردین ماه سال جاری همزمان که در شهرستان نورآباد باید محاکمه بشود با دریافت ابلاغیه ای کتبی به شورای تخلفات اداری آموزش و پرورش استان گیلان احضار شده است.”

لازم به ذکر است، در تاریخ ۱۲ اسفند ماه ۱۴۰۰، روح الله مردانی، با دریافت احضاریه ای کتبی برای حضور در جلسه دادرسی در شهرستان نورآباد از توابع استان لرستان احضار با اتهام《فعالیت تبلیغی علیه نظام》 تفهیم اتهام شده بود.

این فعال صنفی فرهنگیان، در تاریخ ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۰، در جریان برگزاری تجمع اعتراضی سراسری فرهنگیان ایران، در شهرستان دلفان از توابع استان لرستان پس از ضرب و شتم توسط ماموران امنیتی بازداشت و در تاریخ ۹ اسفند ماه ۱۴۰۰، پس از اتمام بازجویی و تفهیم اتهام از زندان مرکزی خرم آباد آزاد شد.

وی، پیشتر هم در جریان اعتراضات سراسری دی ماه ۱۳۹۶، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از طی مراحل بازجوئی و ارجاع پرونده به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، از بابت اتهام《فعالیت تبلیغی علیه نظام》و《اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی》محاکمه و به تحمل ۶ سال حبس تعزیری و به ۲ سال محرومیت از خروج از کشور محکوم شده بود.

با اعلام اعتراض و ارجاع پرونده او به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر، محکومیت روح الله مردانی از ۶ سال حبس تعزیری به ۲ سال حبس تقلیل پیدا کرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید