زندان مریوان؛ زانا کسرایی به مرخصی اعزام شد

زانا کسرایی

زانا کسرایی، زندانی سیاسی اهل مریوان به مرخصی اعزام شد.  او در حال سپری نمودن محکومیت یکساله حبس خود می باشد. مصادیق اتهامات وارده به وی عضویت در یکی از احزاب کرد مخالف نظام، عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنجشنبه ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۱، زانا کسرایی، زندانی سیاسی اهل روستای نی از توابع مریوان پس از تودیع وثیقه به مرخصی اعزام شد. این زندانی سیاسی در حال سپری کردن دوران حبس تعزیری یک ساله خود است.

براساس این گزارش، زانا کسرایی، پس از تودیع وثیقه به مرخصی ۱۵ روزه اعزام شده است.

لازم به ذکر است، زانا کسرایی، در تاریخ ۲۹ تیر ماه ۱۳۹۹، توسط ماموران امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی شهر سنندج مرکز استان کردستان و طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام پس از ۲۲ روز با تودیع وثیقه بطور موقت آزاد شد.

با ارجاع پرونده زانا کسرایی به دادگاه و آغاز مراحل دادرسی او در تاریخ ۲۷ دی ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه دادگاه انقلاب شهر سنندج محاکمه و از بابت اتهام عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف نظام، به تحمل سه سال حبس تعزیری و از اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، هم تبرئه شد.‌

با اعلام اعتراض و ارجاع پرونده زانا کسرایی به شعبه دادگاه تجدیدنظر استان کردستان، حکم او به یک سال حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.

پس از ارجاع پرونده به شعبه اجرای احکام زانا کسرایی در تاریخ ۲۳ آذر ماه ۱۴۰۰، جهت اجرای حکم حبس تعزیری خود بازداشت و به زندان مریوان از توابع استان کردستان منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید