تداوم بازداشت و بلاتکلیفی پنج شهروند اهل بانه در زندان مرکزی سنندج

بهزاد پزشکی، کریم پزشکی، سعید رشیدی و جمال مروتی

پنج شهروند به نام‌های رفیق پزشکی، بهزاد پزشکی، کریم پزشکی، سعید رشیدی و جمال مروتی، اهل شهرستان بانه به صورت بلاتکلیف در زندان سنندج نگهداری می‌شوند. مصادیق اتهامات وارده با این افراد همکاری با احزاب کرد مخالف نظام، عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع  زندانیان سیاسی و مدنی، پنج شهروند اهل بانه به نامهای رفیق پزشکی، بهزاد پزشکی، کریم پزشکی، سعید رشیدی و جمال مروتی، که پیشتر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان مرکزی سنندج منتقل شده بودند همچنان در بلاتکلیفی بسر می برند.

بر اساس این گزارش، به گفته یک منبع مطلع، این پنج شهروند طی مدت بازداشت از دسترسی به وکیل محروم و تاکنون جلسه دادگاهی آنان برگزار نشده است.

این منبع مطلع افزود: اداره اطلاعات سنندج با آزادی موقت این پنج شهروند با تودیع قرار وثیقه مخالفت کرده است.

روز دوشنبه بیست و پنجم بهمن‌ماه ١٤٠٠،  این پنج شهروند از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به زندان مرکزی این شهر منتقل شدند.

نیروهای امنیتی این پنج شهروند را به “همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران” متهم کردند.

روز پنج‌شنبه بیستم آبان‌ماه ١٤٠٠، این پنج شهروند بدون ارائه حکم قضایی با توسل به خشونت کلامی و فیزیکی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شده بودند.

نیروهای امنیتی در حین بازداشت این شهروندان، اعضای خانواده آنان را نیز مورد ضرب و شتم قرار داده بود‌ند.

نیروهای امنیتی همچنین اقدام به تفتیش منازل این پنج شهروند کرده بودند و وسایل شخصی آنها از جمله لپ تاپ، دوربین عکاسی، گوشی موبایل و کتب آنان را ضبط و با خود بردند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل