وضعیت وخیم سهیلا حجاب در هیجدهمین روز اعتصاب غذا / وی دچار عوارض قلبی و کلیوی شدید شده است

سهیلا حجاب

مقامات قضایی و مسئولان زندان کرمانشاه، علیرغم شرایط بحرانی سهیلا حجاب، زندانی سیاسی در اعتصاب غذا، با مرخصی استعلاجی وی مخالفت می‌کنند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سهیلا حجاب در شرایطی هیجدهمین روز اعتصاب غذا را پشت سر گذاشته است که از کاهش شدید فشار و قند خون و همچنین عوارض قلبی و کلیوی رنج می‌برد، اما مسئولان کماکان در اعزام وی به مرخصی درمانی کارشکنی می‌کنند.

بر اساس این گزاراش، وی بنابر تشخیص پزشک قانونی باید جهت انجام مراحل درمان و رسیدگی پزشکی به مرخصی استعلاجی اعزام شود.

این زندانی سیاسی طی روزهای اخیر در حالی که بر اثر عوارض اعتصاب غذا تحت فشارهای جسمی و روانی قرار داشت، از زندان کرمانشاه به زندان اوین، از آنجا به زندان قرچک و سپس به زندان سنندج منتقل و دوباره به زندان کرمانشاه بازگردانده شده بود.

روز دوشنبه هشتم فروردین ماه زمانی که خانواده سهیلا حجاب برای ملاقات وی به زندان مراجعه کرده‌ بودند، ماموران زندان او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند، این زندانی نیز ضمن صرف‌نظر از دیدار با خانواده خود به نشانه اعتراض، لب‌های خود را دوخته و چشم‌هایش را با استفاده از باند بسته بود.

مسئولیت سلامت و جان سهیلا حجاب با مقامات قضایی و مسئولان زندان کرمانشاه است.

سهیلا حجاب خردادماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۲۴ اسفندماه ۹۸ با تودیع قرار وثیقه ۳ میلیارد تومانی تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه او را از بابت اتهاماتی ازجمله “تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی، تشویش اذعان عمومی به قصد آشوب و تشکیل گروه غیرقانونی” محکوم کرد که با اعمال ماده ۱۳۴، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری برای وی قابل اجرا است.

خانم حجاب، روز شنبه ۳ خردادماه ۱۳۹۹، پس از تائید حکم توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان قرچک ورامین منتقل شد. وی مدتی قبل از زندان قرچک ورامین به زندان سنندج تبعید و در تاریخ ۱۷ دیماه  به کانون اصلاح و تربیت کرمانشاه منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید