زندان کچویی کرج؛ با اعزام به مرخصی درمانی علیرضا ثقفی به بیمارستان خارج از زندان مخالفت شد

علیرضا ثقفی

علیرغم حال نامناسب جسمی، مسئولان بهداری زندان کچویی کرج، مانع از اعزام علیرضا ثقفی فعال کارگری، به بیمارستان خارج از زندان شدند. آقای ثقفی اواسط اسفندماه ۱۴۰۰، در جریان برگزاری مراسم یادبود صمد شعبانی، شاعر و نویسنده در کرج بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت یک ساله خود به زندان کچویی کرج منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، به نقل از کانون مدافعان حقوق کارگر، علیرغم حال نامناسب جسمی، مسئولان بهداری از اعزام علیرضا ثقفی فعال کارگری، به بیمارستان جلوگیری کردند.

بر اساس این گزارش، در سه روز گذشته فشار خون آقای ثقفی بارها تا ۲۲ بالا رفته و بهداری زندان صرفا به تجویز چند قرص اکتفا کرده و علیرغم درخواست های مکرر با اعزام او به بیمارستان خارج از زندان مخالفت کرده است.

علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده فعالان کارگری روز جمعه ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۰ در جریان برگزاری مراسم یادبود صمد شعبانی، شاعر و نویسنده در کرج بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت یک ساله خود به زندان کچویی کرج منتقل شدند.

این دو فعال کارگری پیشتر در تاریخ ۶ اردیبهشت ماه ۹۸ در پارک جهان نما واقع در اتوبان تهران-کرج به همراه تعدادی دیگر که تعدادشان ۱۲ تن برآورد شده بود توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه همان سال با تودیع قرار کفالت آزاد شده بودند. ۴ تن از این فعالین به نام های پروین محمدی، واله زمانی، علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده چند روز در بازداشت مانده و باقی افراد ساعاتی پس از بازداشت آزاد شده بودند.

علیرضا ثقفی، هاله صفرزاده به همراه پروین محمدی در شهریورماه سال ۹۸ توسط شعبه اول دادگاه انقلاب کرج بابت اتهام تبلیغ علیه نظام هرکدام به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند. نهایتا مهرماه ۹۸، شعبه ۶ دادگاه تجدیدنظر استان البرز حکم صادره علیه این شهروندان را عینا تایید کرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید