دادسرای اوین؛ تداوم بازداشت و بی‌خبری از وضعیت سعیده خضوعی، شهروند بهایی

سعیده خضوعی

سعیده خضوعی، شهروند بهایی کماکان در سلول انفرادی تحت بازجوئی قرار دارد.  فرزند این بازداشتی با انتشار متنی در صفحه شخصی خود نوشته است: «محمود حاج مرادی، بازپرس پرونده پیغام‌ فرستادند که با (رفت و آمدهای ما) زندانی آزاد نمی شود. در محل بازداشت، دکتر و کارشناس پرونده و رسیدگی کامل هست و محل بازداشت را هم نمی گوییم.»

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز یکشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۱، سعیده خضوعی، شهروند بهایی محبوس در سلول انفرادی، در حالی که سابقه بیماری میگرن دارد دوران بازجویی خود را در حالی سپری می کند از حق دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده خود محروم است.

ارسلان یزدانی، فرزند سعیده خضوعی با انتشار متنی در صفحه شخصی خود ضمن اعلام بی اطلاعی از علت بازداشت و مکان نگهداری مادرش نوشت:”پنجشنبه و جمعه تعطیل بود و امکان پیگیری وجود نداشت. پس امروز شنبه ۲۷ فروردین‌، پدرم و من به دادسرای اوین مراجعه کردیم و پدرم در نامه ای خطاب به آقای حاجی مرادی، بازپرس شعبه ۲ بازپرسی دادسرای زندان اوین ۲ درخواست را مطرح کردند. ۱- محل بازداشت مادرم را مشخص کنند، ۲- مطمئنمان کنند که رسیدگی‌های پزشکی به درستی انجام می پذیرد، برای مثال؛ ماه رمضان است ولی مادرم روزه نیست و گرسنگی باعث تشدید بیماری میگرنش می شود. آیا ۳ وعده غذا به او داده می شود؟”

ارسلان یزدانی در بخش دیگری از متن خود اعلام کرد:”محمود حاج مرادی، بازپرس پرونده پیغام‌فرستادند که با (رفت و آمدهای ما) زندانی آزاد نمی شود. در محل بازداشت، دکتر و کارشناس پرونده و رسیدگی کامل هست و محل بازداشت را هم نمی گوییم.”

لازم به ذکر است، سعیده خضوعی، در تاریخ ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۱، پس از احضار به شعبه بازپرسی دادسرای زندان اوین و تفهیم اتهام بازداشت شد.

پیشتر هم، در تاریخ ۲۰ دی ماه ۱۴۰۰، سمیرا ابراهیمی، عروس سعیده خضوعی پس از احضار به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای زندان اوین و تفهیم اتهام با صدور قرار وثیقه بازداشت شد و در تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۴۰۰، پس از تامین و تودیع وثیقه بطور موقت از زندان اوین آزاد شد.

سمیرا ابراهیمی، اواخر آذر ماه ۱۴۰۰، برای نخستین بار با دریافت ابلاغیه ای کتبی در اولین جلسه بازپرسی در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای زندان اوین احضار شد اما هیچگونه تفهیم اتهامی به این شهروند بهایی صورت نگرفته بود.

همچنین ارسلان یزدانی، فرزند سعیده خضوعی، در تاریخ ۱۰ شهریور ماه ۱۴۰۰، توسط ماموران امنیتی بازداشت و پس از انتقال به سلول انفرادی در زندان اوین و طی مراحل بازجویی و بازپرسی در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای زندان اوین، در تاریخ ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۱ میلیارد تومان بطور موقت آزاد شد.

در ادامه فشارهای امنیتی به این خانواده بهایی، در تاریخ ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۰، ماموران امنیتی به منزل شخصی سعیده خضوعی، یورش برده و پس از تفتیش منزل و ضبط اقلام شخصی این شهروند بهایی همسرش را به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای زندان اوین احضار و مورد بازپرسی قرار داده بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید