دادگاه انقلاب تهران؛ محکومیت رسول بداقی به پنج سال حبس تعزیری و مجازات تکمیلی

رسول بداقی

دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری با صدور دادنامه ای رسول بداقی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان را به تحمل پنج سال حبس تعزیری و تبعید محکوم کرد. مصادیق اتهامات وارده به این فعال صنفی، اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور و فعالیت های تبلیغی علیه نظام، عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز شنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۱، رسول بداقی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان، ساکن اسلامشهر از توابع استان تهران، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری در مجموع به تحمل پنج سال حبس تعزیری، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و دو سال محرومیت از اقامت در تهران و کلیه استان‌های همجوار محکوم شد. به فرض تائید این حکم در دادگاه تجدیدنظر و اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی تحمل اشد مجازات یعنی چهار سال حبس تعزیری برای این فعال صنفی فرهنگیان لازم به اجرا است.

رامین صفرنیا، وکیل مدافع رسول بداقی ضمن اعلام این خبر در صفحه شخصی خود نوشت:”‏امروز حکم موکلم، ‎رسول بداقی، ابلاغ شد. آقای بداقی بابت اتهام اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور به چهار سال حبس و فعالیت های تبلیغی علیه نظام هم به یک سال حبس محکوم شد. همچنین به دو سال ممنوعیت خروج از کشور و دو سال ممنوعیت اقامت در تهران وتمام استان های هم جوار، محکوم شد. اشد، قابلیت اجرا دارد. در فرصت آتی تجدیدنظرخواهی خواهیم کرد.”

لازم به ذکر است، رسول بداقی، در تاریخ ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری محاکمه شده بود.‌

رسول بداقی، پیشتر با دریافت ابلاغیه ای کتبی به این جلسه دادرسی احضار شده بود.

همچنین، شعبه دو بازپرسی دادسرای زندان اوین، در تاریخ هفتم بهمن ماه ۱۴۰۰، با ارسال ابلاغیه ای کتبی، رسول بداقی را برای حضور در جلسه بازپرسی و تفهیم اتهام‌ فراخوانده بود.‌

رسول بداقی، در تاریخ ۲۰آذر ماه ۱۴۰۰، توسط ماموران وزارت اطلاعات در منزل شخصی خود در اسلامشهر، بازداشت و پس از انتقال به سلول انفرادی در بند ۲۰۹ زندان اوین و طی مراحل بازجوئی، در تاریخ ۳۰ آذرماه ۱۴۰۰، با تودیع وثیقه آزاد شد.

ماموران امنیتی در زمان بازداشت رسول بداقی، گوشی تلفن همراه این فعال صنفی فرهنگیان و همسرش را ضبط کرده بودند.

بداقی، پیش از این هم به دلیل فعالیتهای صنفی مسالمت آمیز خود به دفعات با پرونده سازی از سوی نهادهای امنیتی روبرو شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید