فعال صنفی معلمان مریوان «صلاح آزادی» با حضور در دادگاه تفهیم اتهام و با تودیع قرار کفالت به صورت موقت آزاد شد

صلاح آزادی

صلاح آزادی، از همکاران و اعضای هیأت مدیره انجمن صنفی معلمان مریوان، با احضار به دادگاه انقلاب مریوان تفهیم اتهام و سپس با تودیع قرار کفالت به صورت موقت تا هنگام پایان دادرسی آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز شنبه 27 فروردین‌ماه 1401، صلاح آزادی، فعال صنفی معلمان مریوان برای دفاع از اتهامات انتسابی در شعبه یک بازپرسی دادگاه انقلاب این شهرستان حضور و در پایان بازپرسی با تودیع قرار کفالت تا برگزاری جلسه دادگاه آزاد شد.

بر اساس این گزارش، این فعال صنفی معلمان به همراه عده‌ای از همکاران و اعضای هیأت مدیره انجمن صنفی معلمان مریوان در شعبه یک بازپرسی دادگاه انقلاب مریوان حضور یافته بود.

صلاح آزادی به اتهامات “تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی، تشویش اذهان عمومی، هواداری از احزاب کُرد از طریق بارگذاری فیلم و تصاویر” به دادسرای عمومی و انقلاب مریوان احضار شده بود.

روز پنج‌شنبه هجدهم فروردین‌ماه، آقای آزادی به پلیس فتا مریوان احضار و پس از بازجویی گوشی تلفن همراه وی ضبط و پرونده وی به شعبه یک بازپرسی دادگاه انقلاب مریوان ارجاع داده شده بود.

پس از احضار این فعال صنفی معلمان، انجمن صنفی معلمان کردستان – مریوان با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم نمودن هرگونه احضار و پرونده سازی امنیتی و سیاسی برای فعالیت‌های صنفی خواهان توقف فوری پرونده سازی امنیتی برای صلاح آزادی و تمامی فعالین صنفی سراسر کشور شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید