مصطفی نیلی، وکیل مدافع نرگس محمدی گفت: علیرغم گذشت هشت روز، داروهای موکلم هنوز تحویل داده نشده

نرگس محمدی

مصطفی نیلی، وکیل مدافع نرگس محمدی از عدم تحویل داروهای موکلش در زندان قرچک ورامین خبر داد. این امر علیرغم دستور پزشکان مبنی بر استفاده مرتب از داروی پلاویکس به علت وجود استنت در رگ اصلی قلبش است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، به نقل از امتداد، مصطفی نیلی، وکیل مدافع نرگس محمدی از عدم تحویل داروهای موکلش در زندان قرچک ورامین خبر داد.

آقای نیلی در این گفت و گو اظهار داشت: موکل من، سه شنبه هفته گذشته در حالی که قصد بازگشت به زندان را داشت، توسط ماموران دادستانی دستگیر شد. البته، پیش از اینکه ماموران دادستانی در منزل ایشان حاضر شوند، نیروهای وزارت اطلاعات در محل حاضر و بدون حکم قضایی قصد بازرسی منزل و ضبط وسائل الکترونیکی این زندانی سیاسی را داشتند که این مسئله با مقاومت موکلم اتفاق نیفتاد. پس از این، موکلم را به دادسرای امنیت منتقل می‌کنند در این دادسرا، تاکید نیروهای امنیتی بر این بوده که ایشان باید به بند ۲۰۹ منتقل شود. با توجه به اینکه دستور قضائی وجود نداشته و موکلم در حال گذراندن دوران حبس خود در زندان قرچک است و باید به این زندان باز می‌گشته، مسئول اجرای احکام دادسرای ناحیه ۳۳ تن به خواسته غیرقانونی نیروهای امنیتی نداده و نرگس محمدی در نهایت به زندان قرچک منتقل می‌شود.

این وکیل دادگستری در خصوص محرومیت خانم محمدی از دریافت داروهایش گفت: در حال حاضر از بازگشت موکلم به زندان قرچک، حدود ۸ روز گذشته و با توجه به اینکه خانم محمدی، آنژیو قلب داشته و در یکی از رگ‌های اصلی قلب او، استند کار گذاشته شده، باید حتما داروهای قلبی خود را به طور مستمر مصرف کند. در هنگام بازداشت، موکلم نسخه پزشک را به همراه داشته و به مامور بازداشت اعلام کرده که این نسخه باید تهیه شود. مامور بازداشت نیز، قول مساعد در این زمینه می‌دهد اما، متاسفانه این کار صورت نمی‌گیرد و هنگام حضور در زندان هم، پیگیری‌های صورت گرفته موکلم نشان داد که هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است. بعد از اینکه موکلم تماس گرفته و عنوان کرد که داروهایش، هنوز به دست او نرسیده، من به عنوان وکیل ایشان در روز دوشنبه، نزد پزشک مراجعه و پس از تهیه داروها، آن را به زندان قرچک تحویل دادم. اما تا همین لحظه (عصر سه‌شنبه) که خانم محمدی با من تماس گرفت، گفت که این داروها، هنوز به او تحویل نشده است.

آقای نیلی در ادامه افزود: با توجه به وضعیت بیماری و درمانی ایشان و البته، تاکید پزشکان بر مصرف به موقع داروها، هرگونه تاخیر یا عدم مصرف آن، می‌تواند روند درمان را بلااثر کرده و حتی سلامت موکلم را با خطر مواجه کند. از طرفی، شب گذشته ، حال موکلم بد شده و با توجه به اینکه امکان راه رفتن به تنهایی را هم نداشته است با ویلچر به بهداری زندان منتقل می‌شود و پس از تزریق آمپول و بهبودی نسبی به بند برمی‌گردد. اما با توجه به این مسائل، هنوز داروهای ایشان که توسط خود ما تهیه و تحویل زندان شده، هنوز به دست موکلم نرسیده است.

وی در پایان از احتمال گشایش پرونده جدیدی خبر داده و عنوان کرد: شب گذشته به خانم محمدی اعلام شده که به مرکز قضائی اعزام خواهد شد و صبح که جویای موضوع احضار و مرجع احضارکننده خود شده، اطلاعاتی به موکلم نداده‌اند. خانم محمدی هم عنوان کرده که با توجه به اینکه باید بر اساس قانون، میان ابلاغ و احضار در مرحله دادسرا حداقل ۵ روز فاصله باشد و همچنین با در نظر گرفتن عدم اطلاع وکیل از اعزام انصراف می‌دهد. مشخص نیست که پرونده جدیدی برای موکلم باز شده یا قصد انتقال ایشان به بندهای امنیتی را دارند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید