استان خوزستان؛ دادگاه انقلاب شهرستان ماهشهر مجید خادمی احضار شد / سند

مجید خادمی

دادگاه انقلاب شهرستان ماهشهر در استان خوزستان با ارسال ابلاغیه ای کتبی مجید خادمی را برای حضور در جلسه دادرسی فراخواند.  مصادیق اتهامات وارد شده به وی فعالیت تبلیغی علیه نظام، اخلال در نظم عمومی، مشارکت در تحریق و احراق اموال عمومی، مشارکت در ساخت مواد ناریه غیرنظامی، عضویت در سازمان مجاهدین خلق و افساد فی الارض، عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۱، مجید خادمی، اهل روستای تیله کوهی از توابع شهرستان بهبهان در استان خوزستان، با دریافت ابلاغیه ای کتبی از سوی شعبه یکم  دادگاه انقلاب این شهرستان برای حضور در جلسه دادرسی احضار شد.

براساس ابلاغیه کتبی که توسط مهران مهمان نواز، در تاریخ ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ صادر شده از مجید خادمی خواسته شد تا برای ساعت ۹ صبح ۹ خرداد ماه ۱۴۰۱ در شعبه ۱ دادگاه انقلاب بندر ماهشهر حاضر شود.

لازم به ذکر است، مجید خادمی، در تاریخ ۲۸ دی ماه ۱۳۹۸، به همراه مهران قره باغی، توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران در شهرستان بهبهان از توابع استان خوزستان بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه این ارگان امنیتی و طی مراحل بازجوئی در بهمن ماه همان سال به زندان بهبهان منتقل و در تاریخ ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۰، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بطور موقت آزاد شد.

اتهامات مجید خادمی و مهران قره باغی در جلسات بازپرسی،《فعالیت تبلیغی علیه نظام》،《اخلال در نظم عمومی》،《مشارکت در تحریق و احراق اموال عمومی》،《مشارکت در ساخت مواد ناریه غیرنظامی》،《عضویت در سازمان مجاهدین خلق》و 《افساد فی الارض》عنوان شده است.

در خصوص مهران قره باغی دیگر متهم این پرونده لازم به ذکر است، در زندان شیبان اهواز دوران حبس تعزیری ۲ ساله خود را سپری می کند و در تاریخ ۶ دی ماه ۱۴۰۰، پس از انتقال به شعبه ۳ بازپرسی دادسرای شهرستان بهبهان با اتهامات جدید《افساد فی الارض از طریق عضویت در سازمان مجاهدین خلق》و《فعالیت تبلیغی علیه نظام》، تفهیم اتهام و به زندان شیبان اهواز بازگردانده شد.

مهران قره باغی، در پرونده اول خود، پس از طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام، توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب بهبهان به اتهام《 توهین به رهبری 》به ۱ سال حبس تعزیری و به اتهام《 فعالیت تبلیغی علیه نظام 》هم به تحمل ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد. با اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی تحمل ۲ سال از مجموع آن لازم به اجرا شد.‌

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید