سیستان و بلوچستان؛ سه شهروند تحت عنوان«جاسوسان موساد» بازداشت شدند

بازداشت در سیستان وبلوچستان

رسانه های داخلی در استان سیستان و بلوچستان از بازداشت سه شهروند خبر داده‌اند. این افراد به اتهام «جاسوسی برای اسرائیل از طریق انتشار اسناد طبقه بندی شده» بازداشت شده‌اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از فارس، امروز چهارشنبه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱، ماموران اداره اطلاعات در استان سیستان و بلوچستان ۳ شهروند را بازداشت کردند.

طی روزهای اخیر، سه شهروند ساکن استان سیستان و بلوچستان، توسط ماموران اداره اطلاعات این استان بازداشت و جهت بازجوئی به بازداشتگاه این ارگان امنیتی منتقل شدند.

براساس این گزارش، اتهام این ۳ نفر در لحظه بازداش《جاسوسی برای اسرائیل》و《انتشار اسناد طبقه بندی شده》اعلام شده است. در این گزارش به جزئیات بیشتری اشاره نشده است.

جرم جاسوسی از جمله اتهاماتی است که از منظر حقوق بشر کاملا مردود ایت اما در ایران طی سال‌های گذشته ارگانهای امنیتی، بسیاری از شهروندان را با اتهام مذکور بازداشت کرده و در مراحل دادرسی توسط دادگاه انقلاب تحت عنوان《پروژه نفوذ》این افراد به احکام حبس تعزیری طولانی مدت و یا اعدام محکوم شدند.

همچنین حکومت جمهوری اسلامی در سالهای اخیر از بازداشت و اعمال فشار بر شهروندان به خاطر نوع فعالیتهای آنان از این موارد بعنوان اهرمی برای معامله و گروگانگیری در جهت رفع مشکلات اقتصادی استفاده کرده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید