دادسرای اوین؛ مریم رحمانی فعال مدنی، به جلسه بازپرسی احضار شد

مریم رحمانی

بازپرسی دادسرای زندان اوین در یک تماس تلفنی، مریم رحمانی فعال مدنی  را احضار کرد. منزل این فعال مدنی در  تاریخ ۲۴ شهریور ماه ۱۴۰۰، توسط ماموران امنیتی تفتیش و برخی وسایل شخصی او از قبیل لپ تاپ، گوشی تلفن همراه و چندین جلد کتاب‌های او ضبط شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۱، مریم رحمانی، فعال مدنی، ساکن تهران، با دریافت یک تماس تلفنی توسط شعبه ۱ بازپرسی دادسرای زندان اوین احضار شد.

براساس این گزارش، در تماس تلفنی صورت گرفته از مریم رحمانی خواسته شد تا برای روز یکشنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، جهت بازپرسی به شعبه ۱ دادسرای زندان اوین مراجعه کند.

این‌فعال حقوق زنان با انتشار متنی در صفحه شخصی خود ضمن اعلام پس گرفتن وسائل شخصی خود تشریح کرد:”‏روز سه‌شنبه ۳۰ فرودین ماه ۱۴۰۰، از دادسرای اوین تماس گرفتند که روز یکشنبه برای بازپرسی به شعبه ۱ دادسرای شهید مقدس مراجعه کنم و همراه خود وثیقه نیز ببرم. ‏از ۲۴ شهریور ماه با حضور نیروهای امنیتی در منزل و تفتیش و بردن وسایلم درگیر هستم تاکنون که هرچند برخی از وسایلم را بازگردانند، اما کتابهایم را نگه داشتند. موبایل آیفونی که برگردانند، شارژ خالی می‌کند و لپتاپم را شکسته‌اند و به زور می‌خواستند بنویسم که ظاهر وسایل سالم است.‏ لپتاپم را فورمت شده تحویلم دادند و من حتی یک عکس از گذشته‌ام یک نوشته از مجموعه روایت‌هایم از یک شبه‌خانواده ندارم. مقالات و پایان‌نامه‌ و پژوهش‌هایی که نیمه‌کاره بوده همه نیست شده است. یکشنبه باید با وثیقه بروم به خاطر گناه نکرده.”

لازم به ذکر است، منزل مریم رحمانی، در تاریخ ۲۴ شهریور ماه ۱۴۰۰، توسط ماموران امنیتی تفتیش و برخی وسائل شخصی او از قبیل لپ تاپ، گوشی تلفن همراه و چندین جلد کتاب‌های او ضبط شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید