زندان شیبان اهواز؛ جلسه دوم محاکمه مهران قره باغی، زندانی سیاسی برگزار خواهد شد

مهران قره باغی

جلسه دوم دادگاه رسیدگی به اتهامات مهران قره باغی، زندانی سیاسی، توسط یکی از شعب دادگاه انقلاب ماهشهر برگزار خواهد شد. او پیشتر به مصادیق اتهاماتی همچون افساد فی الارض و محاربه، تفهیم اتهام شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه نهم خرداد ماه ۱۴۰۱، مهران قره باغی، زندانی سیاسی محبوس در زندان شیبان اهواز، در دومین جلسه دادرسی در پرونده دوم خود توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب ماهشهر در استان خوزستان محاکمه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، این زندانی سیاسی در حال سپری کردن حبس تعزیری دو ساله در بخش اول پرونده خود است.

یک منبع مطلع در اینباره گفت:”مهران قره باغی، در تاریخ ۲۸ دی ماه ۱۳۹۸، با اتهام محاربه و افساد فی الارض در تاریخ ۹ خرداد ماه ۱۴۰۱، در دومین جلسه دادرسی توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب شهرستان ماهشهر با اتهامات《افساد فی الارض》و《محاربه》محاکمه خواهد شد.”

این منبع مطلع همچنین افزود:”مهران قره باغی، از بیماری ناراحتی قلبی در رنج است و اخیرا در پی حمله قلبی به بیمارستان خارج از زندان اعزام شد و از سوی دیگر با مشکلات پوستی مواجه شده که علت آن آلودگی شدید محیط زندان هست.”

همچنین در تاریخ ۲۷ دی ماه ۱۴۰۰، شعبه ۳ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ماهشهر از توابع استان خوزستان، مهران قره باغی را از اتهامات《فعالیت تبلیغی علیه نظام》و《عضویت در یکی از احزاب مخالف نظام – سازمان مجاهدین خلق》تبرئه و برای او نسبت به این ۲ اتهام قرار منع تعقیب صادر و پرونده او را با اتهامات《محاربه》و《افساد فی الارض》به شعبه ۱ دادگاه انقلاب ماهشهر ارجاع کرده بود.

جلسات بازپرسی مهران قره باغی، در تاریخ های ۳۰ آذر و ۶ دی ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه ۳ دادسرای عمومی و انقلاب ماهشهر، برگزار و دفاعیات این زندانی سیاسی و فرشته تابانیان، وکیل مدافع او اخذ شده بود.‌

همچنین مبنای این اتهامات به ادعای اداره اطلاعات بهبهان، ارتباط مخفیانه مهران قره باغی، با خارج از زندان با سازمان مجاهدین خلق عنوان شد.

ماموران اداره اطلاعات بهبهان، در تاریخ ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۰، مهران قره باغی را از زندان این شهرستان به بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز منتقل و پس از طی‌ مراحل بازجویی و تفهیم اتهام، در تاریخ ۱۸مرداد ماه ۱۴۰۰، به زندان بهبهان بازگردانده و در تاریخ ۲ دی ماه ۱۴۰۰ هم به زندان شیبان اهواز منتقل کردند.

مهران قره باغی، در تاریخ ۲۸ دی ماه ۱۳۹۸، توسط ماموران اطلاعات سپاه شهرستان بهبهان به همراه مجید خادمی بازداشت و پس از طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهامات《 توهین به رهبری 》و《 فعالیت تبلیغی علیه نظام 》توسط شعبه دادگاه انقلاب بهبهان به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.

براساس دادنامه صادره توسط دادگاه انقلاب بهبهان، مهران قره باغی به اتهام《 توهین به رهبری 》به ۱ سال حبس تعزیری و به اتهام《 فعالیت تبلیغی علیه نظام 》هم به تحمل ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد. با اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی تحمل ۲ سال از مجموع این مدت برای مهران قره باغی اجباری شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید