زندان کامیاران؛ سالار صدیق همدانی، در اعتراض به عدم تحقق وعده‌های مسئولان زندان دست به اعتصاب غذا زد

سالار صدیق همدانی

سالار صدیق همدانی، زندانی سیاسی، محبوس در زندان کامیاران در اعتراض به عدم تحقق وعده های مسئولان زندان مبنی بر انتقال او و پدرش به زندان ارومیه دست به اعتصاب غذا زد. پدر او ابراهیم صدیق همدانی، نیز روز گذشته در زندان مریوان دست به اعتصاب غذا و دارو زده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سالار صدیق همدانی، زندانی سیاسی در زندان کامیاران امروز دوشنبه پنج اردیبهشت‌ماه 1401، در اعتراض به عدم تحقق وعده های مسئولان مبنی بر انتقال او و پدرش، ابراهیم صدیق همدانی به زندان ارومیه اعتصاب غذا کرد.

بر اساس این گزارش، این اعتصاب در اعتراض به عدم تحقق وعده های مسئولان مبنی بر انتقال او و پدرش، ابراهیم صدیق همدانی به زندان ارومیه صورت گرفته است.

ابراهیم صدیق همدانی نیز از هفته گذشته به همین دلیل دست به اعتصاب غذا و دارو زده است.

سالار صدیق همدانی در تاریخ ۱۴ مرداد ۹۹ همراه با پدرش ابراهیم صدیق همدانی از زندان ارومیه به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل شدند. ابراهیم صدیق همدانی در تاریح ۱۷ مردادماه ۹۹، از بازداشتگاه این نهاد امنیتی به زندان ارومیه منتقل شد. سالار صدیق همدانی نیز در تاریخ ۳۰ مردادماه همان سال به زندان بازگردانده شد. این دو زندانی سیاسی در دوره بازجویی به “فعالیت تبلیغی علیه نظام در زندان” متهم شدند.

همچنین ابراهیم صدیق همدانی و فرزندش سالار صدیق همدانی طی یک پرونده سازی جدید در زندان از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۱۱ ماه حبس تعزیری محکوم شدند و این حکم روز یکشنبه ۳ مردادماه ۱۴۰۰ به صورت حضوری توسط شعبه اول دادگاه انقلاب ارومیه به این شهروندان ابلاغ شد.

آن ها اوایل آبان ماه سال جاری از زندان ارومیه به بازداشتگاه این نهاد امنیتی منتقل شده و نهایتا در تاریخ ۴ آذرماه به زندان بازگردانده شدند.

گفته می شود ابراهیم صدیق همدانی پیشتر نیز در سال ۸۴ از بابت اتهام همکاری با یکی از سازمانهای مخالف نظام بازداشت و به ۶ سال حبس محکوم شده و پس از تحمل دو سال حبس به صورت مشروط آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید