ماموران امنیتی تهران؛ بازداشت و تفتیش منزل مسکونی رهام یگانه، فعال مدنی

رهام یگانه

ماموران امنیتی تهران، با یورش به محل سکونت رهام یگانه، فعال مدنی، پس از تفتیش منزل برخی وسایل شخصی او را ضبط کرده و با خود بردند.  هنوز از مصادیق اتهامات این فعال مدنی، اطلاعی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه شش اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، محل سکونت رهام یگانه، فعال مدنی ساکن تهران توسط ماموران امنیتی تفتیش و برخی وسایل شخصی او ضبط شد و برای روزهای آتی به جلسه بازپرسی و تفهیم اتهام احضار خواهد شد.

براساس این گزارش، ماموران امنیتی که از طرف وزارت اطلاعات بودندو پس از دریافت حکم قضایی مبنی بر تفتیش منزل و ضبط وسایل، منزل شخصی رهام یگانه را تفتیش کرده و ۸۰ جلد کتاب، سه دستگاه تلفن همراه، هارد دیسک کامیپوتر، فلش مموری او را نیز ضبط کردند.

لازم به ذکر است، رهام یگانه پیشتر هم در تاریخ ۳ اسفند ماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری، از بابت اتهام «اخلال در نظم عمومی»به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری با طول مدت تعلیق ۴ ساله با اقدامات مراقبتی و همچنین ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود.

رهام یگانه، در تاریخ ۱۲ مردادماه ۱۳۹۸، در جریان برگزاری جلسه محاکمه ۷ تن از فعالان کارگری و مدنی تجمعات اعتراضی کارگران نیشکر هفت تپه پس از حضور در مقابل ساختمان دادگاه انقلاب تهران توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه و طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام در تاریخ ۵ شهریورماه ۱۳۹۸، با تودیع وثیقه آزاد شد.

همچنین در تاریخ ۲۶ مردادماه ۱۳۹۸، منزل شخصی آتیه نوری، مادر رهام یگانه، توسط نیروهای امنیتی، تفتیش و برخی لوازم شخصی و دست نوشته از رهام یگانه ضبط شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید