دادگاه انقلاب سنندج؛ امید اسدی فعال مدنی، جهت تشکیل جلسه دادرسی احضار شد

امید اسدی

دادگاه انقلاب سنندج با ارسال ابلاغیه ای کتبی، امید اسدی را برای حضور در جلسه دادرسی فراخواند. او پیشتر به اتهاماتی همچون فعالیت تبلیغی علیه نظام و عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف نظام، تفهیم اتهام شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز چهارشنبه هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، امید اسدی، فعال مدنی ساکن سنندج، با دریافت ابلاغیه ای کتبی از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج برای برگزاری جلسه دادرسی احضار شد.

براساس ابلاغیه صادره، جلسه دادرسی به پرونده امید اسدی ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، در شعبه ۱ دادگاه انقلاب سنندج برگزار خواهد شد.

یک منبع مطلع در تشریح این خبر به حقوق بشر در ایران گفت:”امید اسدی، در دوران بازجویی از حق دسترسی به وکیل و سایر حقوق شهروندی یک متهم محروم بوده و ۱۷ روز در سلول انفرادی محبوس شده بود.”

لازم به ذکر است، اتهامات امید اسدی در این جلسه دادرسی«فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف نظام» عنوان شده است.

این فعال مدنی، در تاریخ ۳ فروردین ماه ۱۴۰۱، به اداره اطلاعات سپاه سنندج احضار و پس از بازداشت و انتقال به بازداشتگاه این ارگان امنیتی و طی مراحل بازجویی در تاریخ ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان بطور موقت آزاد شد.

لازم به ذکر است، همزمان با آغاز سال ۱۴۰۱ و شروع جشن های سنتی نوروز در شهرهای استان کُردستان، تعدادی از شهروندان توسط ارگانهای امنیتی احضار و یا بازداشت و بازجویی شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید