اداره اطلاعات سنندج؛ مظفر صالح نیا، فعال کارگری احضار و بازجویی شد

مظفر صالح نیا

مظفر صالح نیا، فعال کارگری پس از احضار تلفنی به اداره اطلاعات سنندج بازجویی شد.  آقای صلح نیا، در خصوص برگزاری مراسم روز جهانی کارگر، توسط ماموران امنیتی بازجویی شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز پنجشنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، مظفر صالح نیا، فعال کارگری، پس از احضار به اداره اطلاعات شهر سنندج مرکز استان کردستان، بمدت ۲ ساعت بازجویی شد.

این فعال کارگری پیشتر هم به دفعات از سوی این ارگان امنیتی و به سبب فعالیتهای مسالمت آمیز خود بازجویی شده است.

براساس این گزارش، اتحادیه آزاد کارگران ایران، نوشت؛ مدت بازجویی صورت گرفته از مظفر صالح نیا ۲ ساعت بود و این فعال کارگری در خصوص برگزاری مراسم روز جهانی کارگر، توسط بازجویان اداره اطلاعات سنندج تهدید به بازداشت و پرونده سازی شد.

مظفر صالح نیا، پیشتر هم در تاریخ ۱۷ اسفند ماه ۱۴۰۰، به همراه جمال اسدی، فردین عیوضی و قدوس شاکری، پس از احضار به اداره اطلاعات نیروی انتظامی سنندج، بازجوئی شدند.

ابن فعال کارگری، در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، به همراه همسرش طی تماس تلفنی به اداره اطلاعات سنندج، احضار و در ساعت ۳ بعدازظهر همان روز پس از حضور در آن ارگان امنیتی با سوالاتی در مورد برگزاری مراسم روز جهانی کارگر تحت بازجوئی قرار گرفته بودند.

مظفر صالح نیا، همچنین در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸، هم به اداره اطلاعات سپاه سنندج احضار و بازجوئی شده بود.

برگزاری تجمعات، بدون حمل سلاح از جمله حقوقی است که در اصل ۲۷ قانون اساسی ایران تائید شده اما تفسیرهای متفاوتی که ارگانهای امنیتی به نفع خود و در جهت ایجاد محدودیت و سرکوب شهروندان حتی بر قانون اساسی میکنند زمینه این گونه برخوردهای امنیتی را فراهم میکند.

لازم به ذکر است، با نزدیک شدن به مراسم سراسری روز جهانی کارگر، فعالان صنفی و فعالان کارگری بسیاری در شهرهای ایران توسط ارگانهای امنیتی احضار و تهدید شدند.‌

سرکوب فعالان کارگری و صنفی و طرح اتهامات امنیتی و سیاسی بر علیه آنها ناقض ماده ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی است.‌

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید