زندان سنندج؛ فواد عنایتی با اتمام مراحل بازجویی با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

فواد عنایتی

فواد عنایتی، پس از طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه از زندان مرکزی سنندج آزاد شد.  مصادیق اتهامات وارده به این شهروند فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام، عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنجشنبه هشت اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، فواد عنایتی، پس از طی مراحل بازجوئی، تفهیم اتهام و انتقال به زندان مرکزی سنندج، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان بطور موقت تا اتمام مراحل دادرسی آزاد شد.

براساس این گزارش، اتهامات فواد عنایتی«فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام» عنوان شده است.

لازم به ذکر است، فواد عنایتی، در تاریخ ۱ فروردین ماه ۱۴۰۱، همزمان با برگزاری مراسم نوروز، توسط نیروهای امنیتی در شهر سنندج بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی این شهر و طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام به زندان مرکزی سنندج منتقل شد.

فواد عنایتی، پیشتر هم اواخر مهر ماه سال ۱۳۹۸، در جریان برگزاری تجمعات اعتراضی در شهر سنندج توسط ماموران امنیتی بازداشت و پس از طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه آزاد شد.

با آغاز مراحل دادرسی، در تاریخ ۸ اسفند ماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۱۰۴ دادگاه کیفری ۲ سنندج به ریاست قاضی امیدی، به اتهام《اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی》به تحمل ۱۰ ماه حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

پیش از قطعی شدن این حکم در تاریخ ۶ مرداد ماه ۱۳۹۹، حکم ۷۴ ضربه شلاق فواد عنایتی در شعبه ۱ اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب سنندج، اجرا شد.

در تاریخ ۱۱ آذر ماه ۱۳۹۹، این حکم توسط شعبه دادگاه تجدیدنظر استان کُردستان بررسی و فواد عنایتی به تحمل ۱۰ ماه حبس تعلیقی و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری بصورت قطعی، محکوم شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید