اداره اطلاعات زیویه و سقز؛ صلاح سرخی، فعال صنفی فرهنگیان بازداشت شد

صلاح سرخی

نیروهای امنیتی در شهرستان سقز و زیویه از توابع استان کردستان، صلاح سرخی، فعال صنفی فرهنگیان را بازداشت کردند. بازداشت آقای سرخی در پی یورش ماموران اداره اطلاعات همراه با تفتیش و ضبط بعضی از وسایل وی صورت گرفته است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، صلاح سرخی، فعال صنفی فرهنگیان، ساکن شهرستان سقز، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

براساس این گزارش، ماموران امنیتی پیش از بازداشت صلاح سرخی با یورش به منزل سختی او پس از تفتیش منزل برخی وسائل شخصی این فعال صنفی معلمان از قبیل یک دستگاه گوشی تلفن‌همراه، سیم کارت، اسناد و مدارک هویتی شخصی و هارد دیسک را ضبط و سپس او را بازداشت کردند.

لازم به ذکر است، صلاح سرخی، صبح امروز به پلیس امنیت شهرستان سقز احضار و بعد از چند ساعت بازجوئی و تهدید و انجام مراحل مقدماتی بازپرسی به همراه چند تن دیگر از فعالان صنفی فرهنگیان شهر سقز آزاد شد.

حکومت ‎ایران، علیرغم تاکید آزادی برگزاری ‎تجمعات در اصل ۲۷ ‎قانون اساسی، اجازه برگزاری ‎تجمعات اعتراضی مسالمت آمیز را در فضای غیر امنیتی به تشکل‌های مستقل صنفی نمی‌دهد و در صورت برگزاری تجمع، فعالان مدنی را با ‎احضار یا ‎بازداشت آنها و یا با اتهامات واحی بازجویی و تهدید می کند.

به نقل از کانون صنفی معلمان ایران

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید