فرهنگیان استان کردستان؛ سه تن از فعالان صنفی توسط نیروهای امنیتی در مریوان بازداشت شدند

شعبان محمدی، اسکندر لطفی و مسعود نیکخواه

ماموران امنیتی در مریوان، شعبان محمدی، اسکندر لطفی و مسعود نیکخواه، را بازداشت کردند. این افراد در خصوص مشارکت آنها برای حضور در تجمع اعتراضی امروز که توسط فرهنگیان سراسر کشور برنامه ریزی شده بود بازداشت شده اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در ساعات پایانی شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، شعبان محمدی، اسکندر لطفی و مسعود نیکخواه، سه تن از فعالان صنفی فرهنگیان در شهرستان مریوان از توابع استان کردستان توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند.

براساس این گزارش، بازداشت جملگی هر ۳ نفر این فعالان صنفی فرهنگیان در خصوص مشارکت آنها برای حضور در تجمع اعتراضی امروز که توسط فرهنگیان سراسر کشور برنامه ریزی شده بود توسط ماموران‌امنیتی صورت گرفت.

از مکان نگهداری این شهروندان تا لحظه تنظیم این گزارش اطلاعی در دسترس نیست.

لازم به ذکر است، از میان افراد بازداشت شده، شعبان محمدی، در تاریخ ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰، در جریان برگزاری تحصن و تجمعات سراسری صنفی فرهنگیان ایران، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات در شهر سنندج مرکز استان کردستان منتقل و پس از اتمام بازجوئی ها و تفهیم اتهام به زندان شهرستان مریوان بازگردانده شد و در تاریخ ۵ اسفند ماه ۱۴۰۰، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان، تا اتمام مراحل دادرسی از زندان مریوان آزاد شد.

حکومت ‎ایران، علیرغم تاکید آزادی برگزاری ‎تجمعات در اصل ۲۷ ‎قانون اساسی، اجازه برگزاری ‎تجمعات اعتراضی مسالمت آمیز را در فضای غیر امنیتی به تشکل‌های مستقل صنفی نمی‌دهد و در صورت برگزاری تجمع، فعالان مدنی را با ‎احضار یا ‎بازداشت آنها و یا با اتهامات واحی بازجوئی و تهدید

به نقل از کانون صنفی معلمان ایران،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید