دادسرای اوین؛ فریده مرادخانی تهرانی با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

فریده مرادخانی تهرانی

فریده مرادخانی تهرانی، فعال مدنی، پس از طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه آزاد شد. خانم مرادخانی تهرانی، خواهرزاده علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، فریده مرادخانی تهرانی، فعال مدنی، پس از طی مراحل بازجوئی در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات و تفهیم اتهام در دادسرای زندان اوین با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شد.‌

براساس این گزارش، آزادی فریده مرادخانی تهرانی، بطور موقت و با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان و با اعمال محدودیت برای خروج از استان تهران صورت گرفته و او باید در انتظار دریافت ابلاغیه تاریخ دادرسی و یا جلسه بازپرسی خود باشد.

لازم به ذکر است، در تاریخ ۲۳ دی ماه ۱۴۰۰، در حالی که در خیابان تردد می کرد توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و پس از انتقال به سلول انفرادی در بند ۲۰۹ این ارگان امنیتی واقع در زندان‌ اوین تا زمان آزادی در همان مکان محبوس بود.

همچنین ماموران وزارت اطلاعات پس از بازداشت فریده مرادخانی، محل سکونت او را تفتیش کرده و برخی لوازم شخصی او را ضبط کردند.

این فعال مدنی، پیش از این هم در سال ۱۳۹۴، در جریان برگزاری تجمعات اعتراضی موسوم به لاستیک دنا، به همراه دکتر محمد ملکی، محمد نوریزاد، نسرین ستوده، زرتشت احمدی راغب و چند تن دیگر از فعالان مدنی پس از حضور در آن تجمعات که به صورت هفتگی در اعتراض به فساد اقتصادی در کشور و با خواسته آزادی زندانیان سیاسی برگزار می شد پس از بازداشت و انتقال به زندان اوین و سپس زندان قرچک ورامین و طی مراحل دادرسی توسط شعبه دادگاه کیفری ۲ تهران از بابت اتهام《 اخلال در نظم عمومی 》محاکمه و به تحمل ۳ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

این حکم پس از اعلام اعتراض و ارجاع پرونده به شعبه دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ۳ ماه حبس تعلیقی تغییر کرد.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید