زندان مرکزی ایلام؛ خدیجه مهدی پور، زندانی سیاسی به مرخصی کوتاه مدت اعزام شد

خدیجه مهدی پور

خدیجه مهدی پور، زندانی سیاسی محبوس در زندان ایلام به مرخصی کوتاه مدت اعزام شد.  و در حال سپری نمودن محکومیت 20ماه حبس خود می باشد. مصادیق اتهامات وارده به وی تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری و توهین به روح الله خمینی، عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، خدیجه مهدی پور، فعال اینستاگرامی و زندانی سیاسی محبوس در زندان ایلام پس از تودیع وثیقه به مرخصی کوتاه مدت برای انجام کارهای درمانی خود اعزام شد. این زندانی سیاسی در حال سپری نمودن محکومیت 20  ماهه حبس خود در زندان است.

یک منبع مطلع در این رابطه گفت:”خدیجه مهدی پور با توجه به مشکلات گوارش که بر اثر ویروسی شدن معده اش است هر نوع غذا و مایعات که می خورد با حالت تهوع مواجه می شود و به همین علت طی ماه‌های اخیر هشت کیلو گرم از وزن خود را از دست داده و از سوی دیگر با توجه به ناراحتی چشمی که بر اثر وجود یک لکه سیاه روی تخم چشم او ایجاد شده بینایی اش با مشکل مواجه شده و صبح امروز پس از تودیع وثیقه به مرخصی ۷ روزه برای پیگیری مراحل درمان اعزام شد.”

حقوق بشر در ایران، در تاریخ ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱، با انتشار گزارشی، محرومیت خدیجه مهدی پور، از حق درمان و وخامت وضعیت جسمی او را اطلاع رسانی کرده بود.

این زندانی سیاسی، در تاریخ ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۰، با توجه به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم در زندان ایلام توسط ۳ زندانی متهم به جرائم خشن مورد ضرب و جرح قرار گرفت و از ناحیه چشم با آسیب جدی مواجه و از حق درمان محروم شده بود.

لازم به ذکر است، خدیجه《 مارسیا 》مهدی پور، در آبان ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه دادگاه انقلاب ایلام از بابت اتهامات 《 تبلیغ علیه نظام》 ، 《 توهین به رهبری 》و《 توهین به روح الله خمینی 》در مجموع به تحمل ۲۰ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

این زندانی سیاسی در دوران بازجویی، بازپرسی و محاکمه از حق دسترسی به وکیل و سایر حقوق شهروندی یک متهم محروم بوده است.

خدیجه مهدی پور، در تاریخ ۲۰ آبان ۱۴۰۰، توسط شعبه دادگاه انقلاب ایلام از بابت اتهامات 《تبلیغ علیه نظام》،《توهین به رهبری》،《توهین به روح الله خمینی》، 《اجتماع و تبانی》و《اقدام‌علیه امنیت داخلی》و 《عضویت در گروههای معاند نظام》محاکمه و پس از تبرئه از اتهامات《عضویت در گروههای معاند نظام – سازمان مجاهدین خلق》، 《اجتماع و تبانی》 و《اقدام‌علیه امنیت داخلی》، از بابت ۳ اتهام دیگر در مجموع به تحمل ۲۰ ماه حبس تعزیری محکوم شد. حکم مذکور در حالی که این زندانی سیاسی درخواست تسلیم به رای داد در اقدامی عجیب از سوی دادگستری استان ایلام مورد موافقت واقع نشد و با توجه به عدم درخواست تجدیدنظرخواهی این حکم بصورت قطعی به خدیجه مهدی پور ابلاغ شد.

لازم به ذکر است، خدیجه مهدی پور، در تاریخ ۱۲ مهر ماه ۱۳۹۹، توسط ماموران اطلاعات سپاه ایلام بازداشت و پس از انتقال به شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ایلام غرب و طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام در تاریخ۱۹ مهر ماه ۱۳۹۹، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۱ میلیارد ریال تا اتمام مراحل دادرسی آزاد شد.

با آغاز مراحل دادرسی، در آذر ماه ۱۳۹۹، خدیجه مهدی پور، توسط شعبه دادگاه انقلاب ایلام از بابت اتهام 《تبلیغ علیه نظام》به پرداخت ۸۰۰ هزار تومان جریمه نقدی محکوم شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید