زندان مرکزی سنندج؛ آزادی شیرکو منبری، زانیار منبری و سیامک آرنگ، با تودیع قرار وثیقه

شیرکو منبری، زانیار منبری و سیامک آرنگ

سه شهروند اهل یکی از روستاهای سنندج به نام های شیرکو منبری، زانیار منبری و سیامک آرنگ، با اتمام مراحل بازجویی از زندان سنندج به صورت موقت با تودیع قرار وثیقه آزاد شدند. هنوز از اتهامات وارده به این افراد اطلاع دقیقی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز یکشنبه 11 اردیبهشت‌ماه 1401، شیرکو منبری، زانیار منبری و سیامک آرنگ سه شهروند بازداشتی اهل روستای “نییه‌ر” از توابع سنندج با تودیع قرار وثیقه از زندان این شهر آزاد شدند.

بر اساس این گزارش، این سه شهروند هرکدام با تودیع قرار وثیقه ٨٠٠ میلیون تومانی به شیوه موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان سنندج آزاد شدند.

روز یکشنبه نوزدهم دی‌ماه ١٤٠٠، شیرکو منبری پس از احضار به اداره اطلاعات سنندج بازداشت شد.

روز پنج‌شنبه نهم اردیبهشت‌ماه ١٤٠٠ نیز، این شهروند بدون ارائه حکم قضایی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و روز شنبه ششم شهریورماه ١٤٠٠ با تودیع قرار وثیقه به شیوه موقت از زندان سنندج آزاد شده بود.

همچنین بامداد روز یکشنبه بیست و سوم آبان‌ماه ١٤٠٠، زانیار منبری بدون ارائه حکم قضایی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و سیامک آرنگ نیز بامداد روز یکشنبه چهاردهم آذرماه ١٤٠٠ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

این سه شهروند پس از اتمام دوران بازجویی از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به زندان این شهر منتقل شده بودند و طی مدت بازداشت از “دسترسی به وکیل” و “ملاقات با خانواده” محروم بوده‌اند.

تاکنون از دلیل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این سه شهروند اطلاع دقیقی به دست نیامده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید