زندان کچویی کرج؛ منیره عربشاهی فعال مدنی، به بیمارستان اعزام شد

منیره عربشاهی

منیره عربشاهی، فعال مدنی در پی وضعیت نامناسب جسمی از زندان کچویی کرج به بیمارستان رجایی اعزام شد. او در حال سپری نمودن محکومیت پنج سال و شش ماه حبس خود در زندان می باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، منیره عربشاهی، فعال مدنی از زندان کچویی کرج به بیمارستان رجایی اعزام شد. او در پی وضعیت نامناسب جسمی به بیمارستان منتقل شده است.

بر اساس این گزارش، خانم عربشاهی صبح امروز در پی وضعیت نامناسب جسمی به بهداری زندان منتقل و پس از چند ساعت به بیمارستان خارج از زندان اعزام شد.

یک منبع مطلع در این خصوص گفت: «خانم عربشاهی پس از انجام جراحی و تخلیه غده تیروئید باید مداوم تحت نظر پزشک باشد و سطح هورمون هایش چک شود اما به دلیل شرایط زندان امکان آن میسر نیست. با این وجود دادستان با اعزام او به مرخصی درمانی مخالفت میکند.»

منیره عربشاهی پیشتر در تاریخ ۱۳ مردادماه ۱۴۰۰ به مرخصی استعلاجی اعزام و در تاریخ ۱۲ مهرماه، علیرغم عدم تکمیل مراحل درمان با پایان مرخصی به زندان بازگشته بود.

وی پیش از این نیز در تاریخ ۹ مردادماه ۱۴۰۰، در پی وخامت حال از زندان کچویی کرج به بیمارستان اعزام و یک روز بعد بدون رسیدگی پزشکی و تنها پس از انجام آزمایش از بیمارستان به زندان کچویی کرج بازگردانده شده بود.

خانم عربشاهی همچنین در تاریخ ۱۳ اردیبهشت‌ماه سال گذشته از زندان کچویی کرج با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به مرخصی درمانی اعزام شده و در تاریخ ۱ مردادماه پس از انجام جراحی و تخلیه غده تیروئید به زندان بازگشته بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید