انجمن صنفی فرهنگیان شهرستان مریوان، شعبان محمدی، پس از چندین ساعت بازداشت و بازجویی آزاد شد

شعبان محمدی

شعبان محمدی، فعال صنفی معلمان پس از یک روز بازداشت آزاد شد. آقای محمدی همراه با اسکندر لطفی و مسعود نیکخواه، بازداشت شده بود، همکاران این فعال صنفی هنوز در بازداشت بسر می برند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عصر یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، شعبان محمدی، عضو انجمن صنفی فرهنگیان شهرستان مریوان از توابع استان کردستان، پس از تحمل چندین ساعت بازداشت و بازجویی آزاد شد.

براساس این گزارش، علیرغم آزادی شعبان محمدی، اما اسکندر لطفی و مسعود نیکخواه همچنین در بازداشت نیروهای امنیتی بسر می برند.

لازم به ذکر است، در ساعات پایانی شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، شعبان محمدی، اسکندر لطفی و مسعود نیکخواه، سه تن از فعالان صنفی فرهنگیان در شهرستان مریوان از توابع استان کردستان توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند.

شعبان محمدی، پیشتر هم در تاریخ ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰، در جریان برگزاری تحصن و تجمعات سراسری صنفی فرهنگیان ایران، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات در شهر سنندج مرکز استان کردستان منتقل و پس از اتمام بازجوئی ها و تفهیم اتهام به زندان شهرستان مریوان بازگردانده شد و در تاریخ ۵ اسفند ماه ۱۴۰۰، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان، تا اتمام مراحل دادرسی از زندان مریوان آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید