استان خراسان رضوی؛ سه شهروند در مشهد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند

منصوره عرفانیان و هادی صادق زاده و منتظری

ماموران امنیتی در شهر مشهد، منصوره عرفانیان و هادی صادق زاده، از  فعالان صنفی فرهنگیان، را همراه با یک شهروند دیگر با نام خانوادگی منتظری بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، منصوره عرفانیان و هادی صادق زاده، فعالان صنفی فرهنگیان، به همراه یک شهروند دیگر با نام خانوادگی منتظری، در جریان برگزاری تجمع اعتراضی فرهنگیان در شهر مشهد مرکز استان خراسان رضوی بازداشت شدند.

براساس این گزارش، ماموران امنیتی پس از مراجعه به منزل شخصی منصوره عرفانیان و تفتیش منزل این فعال صنفی فرهنگیان وی را بازداشت کردند.

همچنین هادی صادق زاده و آقای منتظری، پس از خوانده شدن بیانیه پایانی تجمع صنفی فرهنگیان مشهد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

حکومت ‎ایران، علیرغم تاکید آزادی برگزاری ‎تجمعات در اصل ۲۷ ‎قانون اساسی، اجازه برگزاری ‎تجمعات اعتراضی مسالمت آمیز را در فضای غیر امنیتی به تشکل‌های مستقل صنفی نمی‌دهد و در صورت برگزاری تجمع، فعالان مدنی را با ‎احضار یا ‎بازداشت آنها و یا با اتهامات واحی بازجوئی و تهدید می کند.

۱ دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل